Buick a apărut ca producător independent de automobile sub numele de Buick Motor Company, fondat pe 19 mai 1903, de David Dunbar Buick, în Flint, Michigan. În 1904, compania a fost preluată de James Whiting și în scurt timp Buick a devenit unul dintre cele mai populare automobile din America.

A fost creată o echipă de curse, cu Louis Chevrolet și Wild Bob Burmann, care au câștigat 500 de trofee din 1908 și până în 1910. Succesul motoarelor Buick era evident în curse și în testele de anduranță de-a lungul țării și în jurul lumii. Buick era singura mașină care putea finaliza o cursă de 1.600 km de la Chicago la New York, în 1906. A câștigat și cursele de urcat dealuri de-a lungul țării, incluzând-o pe cea din 1904, potrivit site-ului www.masini.ro.

În 1908, a fost una dintre primele companii care s-a alăturat concernului General Motors, păstrând un anumit grad de independență, potrivit site-ului www.istoricauto.ro. În același an, au fost lansate modelul cu motoare de 4 cilindri. Primul Buick cu motor cu 6 cilindri a apărut în 1914, iar cel cu 8 cilindri în 1931.

În perioada Primului Război Mondial, Buick construiește motoare Liberty pentru aeronave, aruncătoare de grenade, ambulanțe și tancuri experimentale. În 1923, Buick ajunge la un milion de mașini produse. Printre modelele lansate la acea vreme se aflau Special, Century, Roadmaster și Limited.

Model Buick prezentat la a II-a ediție a expoziției vehiculelor istorice antebelice ”Veteranele Șoselelor”, organizată de Retromobil Club România și Fundația Lowendal, în Piața Gh. Cantacuzino din Capitală, 2013.

Producția de mașini se ridica de la 47.000 de automobile în 1933 la 220.000 în 1937. Buick este prima companie care a avut în dotare standard lumini de semnalizare pentru viraje. În 1953, Buick construiește un automobil clasic, ’53 Skylark, ediție limitată, pentru a 50-a aniversare. Apar apoi modelele LeSabre, Invicta și Electra și odată cu ele este introdus noul logo, cu trei scuturi, care are la bază stema familiei Buick.

Un model din 1938, Buick 40 Special, a fost folosit de regizorul Sergiu Nicolaescu în filmele ”Ultimul cartuș” și ”Revanșa”.

În 1960, apare modelul Buick Special, iar în 1963 — Riviera, un coupe sportiv și elegant. Din 1970, Buick introduce un motor V-6 eficient din punct de vedere al consumului de carburant.

Anul 1984 aduce companiei un număr de un milion de mașini vândute în afara țării. Anii 1991-1999 înseamnă lansarea Buick Roadmaster, cu 40.000 de exemplare vândute în primul său an pe piață. În 1999, este construit ultimul Buick la fabrica din Flint. La această uzină au fost construite peste 16 milioane de automobile Buick, ultimul care a ieșit pe porțile fabricii fiind un LeSabre.

În anul 2000, Buick ajunsese la 35 de milioane de mașini construite, începând cu 1904. Tot atunci a fost lansată o nouă generație LeSabre (cel mai bine vândut sedan în SUA timp de opt ani) și totodată a crescut puterea acestuia la 165 CP.

Cele mai noi modele Buick, comercializate în prezent, sunt Verano, Regal, Avenir, Lacrosse, Cascada, dar și SUV-urile Encore, Enclave.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.