Istoria mărcii Peugeot începe în urmă cu aproximativ 125 de ani, când frații Jean-Pierre și Jean-Frederic Peugeot au fondat compania ”la societe Peugeot-Freres et Jacques Maillard-Salins”, producția fiind axată la început pe fierăstraie, râșnițe, biciclete, apoi scutere și automobile.

În 1858, Peugeot a adoptat simbolul Leului ca emblemă universală pentru lamele de fierăstraie și produsele de oțelărie. El simboliza trei calități ale fierăstraielor: duritatea dinților, flexibilitatea lamei și viteza tăierii, potrivit site-ului www.autofranta.ro. De-a lungul anilor, emblema mărcii franceze a fost schimbată de multe ori, ultima modificare survenind în 2010.

Prima mașină Peugeot a fost fabricată în 1891. Ulterior, marca franțuzească a trecut de la producerea primei sale mașini pe benzină, denumită Type 2, la modele din ce în ce mai sofisticate. Printre cele mai cunoscute mașini lansate de Peugeot se regăsesc modelul 403, primul sedan diesel produs în masă, modelul 205, un adevărat simbol auto grație multiplelor sale versiuni și victorii obținute în motorsport, dar și de mașina-motocicletă BB1, prezentată în septembrie 2009 la Salonul Auto de la Frankfurt.

În anul 1929, Peugeot a inițiat primul sistem de identificare numerică. Modelul 201 a fost denumit astfel pentru că acesta era numărul proiectului la care departamentul de ingineri lucra la acea dată. Primul dintre cele trei numere reprezintă clasa din care face parte un autovehicul, iar al treilea face referire la generația la care respectivul model a ajuns. Numărul din mijloc — cifra zero — este legătura dintre celelalte două. Sistemul de numerotare a evoluat ulterior.

Seriile 2 și 4 sunt singurele care au respectat acest sistem de numerotare, de atunci acestea comercializându-se în mai mult de 26 de milioane de exemplare. În anul 2000, celor trei cifre le-au fost adăugate litere care fac referire la diferitele forme de caroserie: cc pentru Coupe Cabriolet și sw pentru break.

Modelul 201 a fost prima mașină echipată cu roți independente pe față. Printre inovațiile dezvoltate de Peugeot se numără sistemul de retractare a plafonului rigid în cazul mașinilor de tip Coupe Cabriolet. Coupe este un termen ce se referă la o mașină cu două uși și forma generală de sedan (3 volume). Cabriolet înseamnă mașină decapotabilă, precizează site-ul www.autofranta.ro. Această inovație, Coupe Cabriolet (cc) a fost pentru prima oară folosită pe modelul 401 Eclipse. Ulterior, modelul 206 cc a făcut acest sistem cunoscut publicului larg.

Numele Peugeot este sinonim cu motoarele diesel, primul astfel de propulsor pe motorină fiind montat în 1959, pe modelul 403. Acest sedan a fost totodată prima mașină care beneficia de un sistem de răcire automat, angrenat de motor. Modelul 403 a fost primul din istoria mărcii Peugeot care a fost vândut în mai mult de un milion de exemplare.

Inovațiile în materie de motoare diesel au continuat: în 1975, modelul 604 a devenit prima mașină din Europa echipată cu un propulsor turbo diesel, iar în 1999, modelul 607 a fost primul din lume pe care a fost montat un filtru de emisii împotriva particulelor poluante (filtru de particule, FAP).

De asemenea, Peugeot a produs, încă din 1941, primul său vehicul cu motor electric denumit VLV. Realizările recente ale Peugeot în acest domeniu sunt reprezentate de conceptul iOn, apărut inițial în anii 1990 și, mai târziu, de modelul electric 106, care se află încă în topul vânzărilor în gama vehiculelor cu zero emisii.

În toamna anului 2010, Peugeot a lansat automobilul complet electric iOn, iar ulterior a început producția modelului 3008 Hybrid4, ce combină un motor turbo diesel cu unul electric, care era cu 35% mai puțin poluant decât unul echipat doar cu motor turbo diesel.

În 2012, un alt pas important a fost făcut prin lansarea modelui 3008 Hybrid, care emite doar 50 de grame de dioxid de carbon pe kilometru.

Prima cursă din istoria automobilismului, Paris-Bordeaux-Paris, a fost câștigată de un autoturism Peugeot. Succesul înregistrat atunci a determinat conducerea Peugeot să se gândească serios la dezvoltarea de mașini destinate sportului cu motor. A fost construit modelul L76, precursorul modelului 500, care a câștigat la Indianapolis în 1913, 1916 și 1919, precizează site-ul www.autofranta.ro. Distincțiile au continuat în 1937, când trei mașini Peugeot au trecut linia de sosire a cursei de 24 de ore de la Le Mans, modelele 404 și 504 înregistrând succese în campaniile motorsport din Africa.

Liniile Peugeot au fost desenate în 1930 de stilistul Henri Thomas. Aspectul modelului 201 a fost urmat de stilul aerodinamic prezent la seria a doua, în timp ce modelul 402, prezentat la Salonul Auto de la Paris din 1935, a venit cu o grilă frontală înclinată și linii drepte ale aripilor.

Noi idei de design au fost ulterior implementate pe modelele 504 Coupe, 306 Cabriolet și 406 Coupe. Designul revoluționar al conceptului cu zero emisii BB1, dar și al SR1 indica drumul pe care Peugeot îl avea de urmat.

La începutul anului 2010, Peugeot a prezentat un plan de dezvoltare, făcând publice ambițiile pentru 2015: să urce trei locuri în topul producătorilor auto mondiali (în 2009 a ocupat poziția a zecea), să facă din numele Peugeot un simbol în ceea ce privește stilul.

Muzeul Peugeot, din localitatea Sochaux, Franța, înființat în 1988, prezintă 450 de mașini, 350 de motociclete și biciclete, mai mult de 3.000 de obiecte legate de brand, dar și o arhivă documentară. Muzeul prezintă fiecare vehicul, în contextul perioadei în care a fost creat.

În 2010, muzeul a fost extins cu două noi spații, la 6.000 de metri pătrați, unde se află colecțiile noi din seria 5.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.