Istoria Mazda începe în 1920, când Jujiro Matsuda a înființat compania Toyo Cork Kogyo în Hiroshima, Japonia. Inițial compania fabrica dopuri, dar și-a extins curând activitatea, intrând pe piața auto, iar în 1931 a fost înființat brandul Mazda, denumire inspirată din numele zeului vest-asiatic al înțelepciunii, inteligenței și armoniei, Ahura Mazda.

Prima mașină produsă de Mazda a fost un model cu trei roți — Go — exportat în India și China, unde a avut mare succes. În 1945, Mazda a jucat un rol important în reconstruirea orașului Hiroshima, uzina Mazda fiind folosită ca loc de organizare a campaniei de reconstrucție și ajutorare, potrivit site-ului www.mazda.ro.

În 1958 a fost realizat modelul Romper, cu patru roți, urmat în 1960 de modelul R360 Coupe, prima mașină pentru pasageri produsă de Mazda cu 2 uși. Anul următor a fost introdusă seria B 1500 compact pickup.

În 1962 a început producerea modelului Carol 600, cu 4 uși. Anul 1963 a adus pe linia de fabricație Mazda Familia Van, iar anul 1964 — modelul E2000.

Au urmat modelele Proceed (1965), Bongo și Luce (1966), Cosmo Sports — 110S (1967). În 1967 a început exportul în Europa și Australia, iar în 1968 în Canada.

În 1969, Ford, Nissan și Mazda înființează Japan Automatic Transmission Company (JATCO), potrivit site-ului www.istoricauto.ro.

În 1970 începe exportul în SUA și este lansat modelul Capella (RX-2). Un an mai târziu apar modelele Titan și Savanna (RX-3). În 1972 producția totală atingea 5 milioane de mașini, iar în 1974 a început să funcționeze uzina de motoare Diesel Miyoshi.

Modelul Cosmo a fost lansat în 1975, iar modelul Luce Regard — în 1977. Un an mai târziu a fost lansat modelul Savanna RX-7 (RX-7) și reproiectat modelul Capella.

În anii ’50, Mazda a achiziționat motorul rotativ, în care arderile rotesc un disc plat, în loc să împingă pistoanele în sus și în jos, fiind singurul producător care mai folosește acest concept alternativ de motor în prezent. Ideal pentru mașinile sport datorită turațiilor mari și dimensiunilor compacte, motorul rotativ a echipat serie de modele Mazda — Cosmo 110S, RX-7 si RX-8. Motorul rotativ a intrat în echiparea mașinilor de curse 787, celebre în urma câștigării cursei de 24 de ore de la Le Mans, în 1991.

Primul model MX-5 avea 955 de kilograme și s-a dovedit a fi o mașină sport ușoară, cu motor pe față cu tracțiune pe roțile din spate. MX-5 a devenit roadsterul cu cele mai mari vânzări din toate timpurile. Nicio echipă japoneză nu mai câștigase cursa de anduranță de la Le Mans până în 1991. În acel an, Mazda și-a înscris modelele de curse 787 cu motor rotativ, care aveau un avantaj de fiabilitate, reușind să preia conducerea și să câștige cursa, precizează site-ul www.mazda.ro.

Modelul Mazda 6 a fost lansat în 2002, urmat de modelul RX-8 în 2003, cu uși ”freestyle” adaptabile și o adaptare modernă a motorului rotativ, câștigătorul premiilor ”Motorul internațional al anului” și ”Cel mai bun motor nou”.

În prezent Mazda produce modelele Noua Mazda 2, Mazda 3, Mazda 6, CX-3. CX-5, Noua MX-5.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.