Istoria Mitsubishi Motors începe în 1870, când tânărul antreprenor japonez Yataro Iwasaki a decis să pornească o afacere pe cont propriu, compania navală Tsukumo Shokai. Pentru a crea logo-ul companiei el a folosit emblema familiei sale alcătuită din trei diamante și emblema clanului Tosa, alcătuită din trei frunze de stejar unite. Logo-ul actual reprezintă trei diamante unite și a fost înregistrat în 1941.
În 1875, Iwasaki a hotărât să schimbe numele companiei conform logo-ului — Trei Diamante, în japoneză — Mitsubishi. Ulterior compania și-a extins activitatea, trecând la construcția de nave, producția de petrol și oțel, industria chimică, electronice, potrivit site-ului www.mitsubishi-motors.ro.
Prima linia de producție de automobile din Japonia a companiei Mitsubishi a fost creată în 1917, cu modelul A, inspirat după modelul T de la Ford. Un an mai târziu a apărut primul camion Mitsubishi, iar primul autobuz a fost produs în 1932.
În 1970 divizia care fabrica motoare pentru automobile s-a constituit într-o companie numită Mitsubishi Motors Corporation.
În prezent, Mitsubishi este prezent în peste 170 de țări, dintre care 30 din Europa. Aici a pătruns în 1974, odată cu apariția modelului Lancer și continuă dezvoltarea pe piețele europene, inclusiv în România.
În decembrie 2002 a fost creat Mitsubishi Motors Europe, cu sediul la Amsterdam, care se ocupă de vânzarea, marketingul și distribuția automobilelor, a pieselor de schimb și a accesoriilor în Europa, precizează www.mitsubishi-motors.ro.
În privința camionetelor Mitsubishi, după 9 ani și 1.300.000 de unități produse, până în decembrie 2014, actualul model pick-up Mitsubishi L200 este pe punctul de a fi retras, odată cu lansarea în premieră europeană a succesorului său, la cea de-a 85-a ediție a Salonului Internațional de la Geneva — noul model reprezentând viitoarea generație de pick-up de o tonă.
În timp ce folosirea civilă a camionetelor este destul de recentă în Europa, clienții de L200 beneficiază de șase decenii de cercetare de piață, pe care Mitsubishi Motors le-a folosit când a început procesul de dezvoltare al noii sale camionete, pornind de la succesul obținut cu modelele simple precum Mizushima în 1946 — un model de camionetă cu trei roți, produs la fabrica Mitsubishi Mizushima Motor Vehicle Works — până la cele patru generații succesive de L200, ce au acumulat împreună un volum de producție de 4.077.000 unități între 1978 și toamna anului 2014. Aproximativ 440.000 de unități sunt încă funcționale în Europa.
În Europa, unde volumul total al vânzărilor actualului model L200 va ajunge la peste 220.000 unități până la finalul producției, modelul L200 aduce cel mai mare profit regiunii. În 2014 — ultimul an de producție complet — au fost vândute 18.371 unități (excluzând Rusia și Ucraina), reprezentând 13% din piața europeană a producătorului japonez (34 de țări), acest volum de vânzări impresionant fiind realizat în mare parte de Anglia, Turcia, Franța, Germania și Austria.
Noul L200, model strategic și reprezentativ pentru Mitsubishi Motors Corporation, a fost dezvoltat sub forma conceptului de Ultimate Sport Utility Track (autoutilitară sport) care introduce noi standarde de fiabilitate, rezistență, confort interior și manevrabilitate, pentru a satisface nevoile în continuă diversificare ale clientelei globale de pick-up-uri.
Noul motor din aluminiu, Diesel turbocharged MIVEC de 2,4 litri (4N15), precum și rezistența scăzută la înaintare permit scăderea emisiilor de CO2 cu 17%, față de modelul precedent. Noua variantă L200 în versiunea de echipare cu noua transmisie manuală în 6 trepte obține un minim de emisii de CO2 de 169 g/km.
Modelele comercializate în prezent sunt i-MiEV, Space Star, Lancer Sport Sedan, Noul ASX, Noul Outlander, Outlander PHEV, Pajero 3 uși, Pajero 5 uși, L200 Cabină Club, L200 Cabină Dublă, conform www.mitsubishi-motors.ro.