Istoria mărcii japoneze Honda începe în 1946, când Soichiro Honda a înființat societatea care va purta numele Honda Motor Co.. Doi ani mai târziu a fost construită fabrica din Noguchi, iar în 1949 a fost produsă prima motocicletă – modelul D-type (2 cilindri, 98 cmc).
A urmat construcția altor fabrici — în 1950, la Tokyo, în 1952, la Shiroko, în 1953, la Sumiyoshi. În 1955, Honda devine cel mai important producător de motociclete din Japonia și câștigă cursele de anduranță la clasele 350 cmc și 500 cmc, potrivit site-ului www.honda.ro.
În 1959 a fost înființată filiala American Honda Motor Co și Honda câștigă primele 3 locuri la clasa 250 cm3, în cursa de la Muntele Asamo. În 1960 se construiește fabrica de la Suzuka, iar un an mai târziu se înființează filiala European Honda GmbH la Hamburg, Germania. În 1962, Honda câștigă titlul de cel mai bun constructor la clasele 125 cmc, 250 cmc și 350 cmc, în Campionatul Mondial de Curse de Motociclete. În același an se construiește circuitul de curse de la Suzuka, care va deveni una dintre cele mai importante etape în cursele auto din Formula 1 și care va reprezenta un important factor la dezvoltarea întregii industrii auto din Japonia.
În 1963, Honda construiește modelul sport de autoturism Honda S500 și câștigă titlul de cel mai bun constructor la clasele 250 cmc, 350 cmc, în Campionatul Mondial de Curse de Motociclete. Un an mai târziu începe producția de autoturisme la fabrica Saitawa, iar în 1965 modelul sport S 600 câștigă cursa de anduranță de 82 de ore de la Nurburgring, Germania.
În 1967 începe producția de automobile la fabrica Suzuka. Modelul compact Civic a fost lansat pe piață în 1972, iar în 1973, Honda semnează contracte cu Ford și Chrysler, pentru a le livra motoare cu tehnologie CVCC. În același an începe construcția fabricii de autoturisme din Ohio, SUA.
În 1978 producția totală de autoturisme depășea 5 milioane de unități și a fost lansat modelul Honda Prelude. Doi ani mai târziu, Honda semnează un contract pentru suport tehnic cu grupul British Leyland Co. Ltd (Rover Group), pentru modelul Triumph Acclaim (Ballade). În 1981 Honda Civic stabilește un nou record de consum de benzină în SUA — 3,3 litri/100 km.
În 1982 începe producția modelului Accord pe piața din SUA. Din 1986 Honda câștigă Campionatul Mondial de Formula 1, 6 ani consecutiv, și în același timp titlul de cel mai bun constructor. Printre piloții care au condus monoposturi Honda se număra nume celebre ca: Nelson Piquet, Gerhard Berger, Alain Prost sau Ayrton Senna.
Cele mai reprezentative inovații ale producătorilor de la Honda sunt: utilizarea primului motor cu 12 cilindri și capacitate de 1495 cmc, dotat cu 48 de supape (1965); realizarea primului proiect pentru air-bag-uri (1971); introducerea primului sistem de navigație care utiliza un sistem girocator (1981); lansarea pistonului oval, ceea ce permite așezarea a două camere de ardere obținându-se motoare de 8 cilindri cu doar 4 pistoane (1986); Honda Legend este prima mașină japoneză dotată cu sistem SRS (1987); Honda Prelude 4 WS, prima mașină cu sistem de direcție integrală (1987); introducerea la seria curentă de autoturisme a celei mai avansate tehnologii de distribuție variabilă dezvoltată în cursele de Formula 1 Honda VTEC (Variable Valve Timing & Lift Electronic Control System) (1988); primul autoturism din lume construit integral din aluminiu modelul super sport Honda NSX = 285 CP la 3.200 cmc (1989).
În 1992, Honda construiește modelul CR-X Del Sol, prima mașină de serie curentă din lume, echipată cu hard-top electric și primul motor aspirat natural care dezvolta 100CP/litru (1.600 cmc 160 CP), tehnologie derivată din motoarele utilizate de monoposturile Honda participante la cursele de Formula 1.
Anul 1996 aduce două premiere — primul motor din lume aspirat natural care depășește 100 CP/litru montat pe modelul Integra Type-R — 106 CP/litru și echiparea în premieră mondială a unui autoturism Honda Civic cu cutie de viteze cu variație continuă a rapoartelor de transmisie (cutie de viteze cu transmisia prin curele metalice — CVT).
În perioada 1996-1998, Honda domină cursele de Indy Car din SUA. În 1999, modelul Roadster S2000 este echipat cu cel mai puternic motor aspirat natural existent în lume, 120 CP/litru.
În prezent Honda comercializează modele Noul CR-V, Noul HR-V, Noul Type-R, Noul Civic 5D, Noul Civic Sedan, precizează site-ul www.honda.ro.