Conceptul, care a fost dezvăluit în timpul Săptămânii Auto Monterey, este o avanpremieră a celui de-al patrulea model pur EV al companiei italiene de supercaruri, care va veni în 2028.

Planurile Lamborghini de a introduce un al patrulea model nou, pur cu baterie electrică, în gama sa, au fost mai accentuate astăzi odată cu dezvăluirea conceptului Lanzador la Monterey Car Week. Un Grand Tourer cu garda la sol mare, cu 2+2 locuri și roți mari de 23 inchi, Lanzador îmbină elemente de stil de la Urus și Sián, în timp ce se instalează într-o formă care îi este proprie.

Nu este primul concept complet electric al Lamborghini – această onoare îi revine conceptului Terzo Millennio din 2017 – dar este cel mai serios semn al eforturilor celebrului producător de automobile italian de a trece la performanța alimentată de baterii.

Desigur, de îndată ce am deschis comunicatul de presă referitor la noul Lanzador, am căutat imediat toate acele specificații legate de vehiculele electrice care ar dovedi că acest concept ar fi unul dintre cele mai puternice vehicule electrice de pe drum. Dar Lamborghini este timid cu privire la detalii precum autonomia, bateria, capacitatea de încărcare sau chiar accelerația de la 0 la 100kmh. Producătorul italian de mașini sport a dezvăluit o informație tentantă: Lamborghini Lanzador este capabil de „putere de vârf de peste un megawatt”.

Lanzador ar fi una din cele mai puternice mașini electrice din lume

Acesta este echivalentul a 1.341 de cai putere, ceea ce ar plasa Lanzador undeva între un Lucid Air Sapphire (920kW) și un Tesla Roadster (1.100kW). Și, deși asta nu ne spune prea multe despre livrarea de energie pe oră, oferă un indiciu despre performanță, despre care probabil putem presupune că este, ei bine, rapidă. Poate Lanzador să sprinteze de la zero la 60 mph în mai puțin de două secunde, ca unii dintre colegii săi din comunitatea de peste 1.000 CP? Lamborghini nu ar spune.

Conducerea Lanzador-ului promite să fie o experiență diferită de oricare alta. „În mod semnificativ” mai mulți senzori și dispozitive de acționare vor fi integrați în controlul dinamic al conducerii supermașinii pentru a asigura cea mai lină deplasare posibilă. Computerul algoritmic al lui Lanzador preia date pentru a oferi o experiență de condus nuanțată, care se îmbunătățește în timp.

„Acest lucru permite ca caracterul de conducere să fie diferențiat mai precis de către șoferul individual decât oricând: informațiile transmise înapoi șoferului prin senzori inteligenți poziționați în spatele noilor panouri de sticlă „pilot” montate în partea din față a mașinii, oferind un gust de viitor. tehnologie radar”, spune Lamborghini.

Optimizat aerodinamic și cu autonomie ridicată

Desigur, Lanzador a fost proiectat pentru a optimiza aerodinamica pentru a îmbunătăți conducerea și autonomia. Rezistența aerului poate fi ajustată pentru a răspunde preferințelor unice a șoferului. Este un sistem similar cu cel folosit la Huracán Performante și Aventador SVJ, împreună cu „noi dispozitive aeroactive active în față și în spate pentru a asigura cea mai bună eficiență”, fie în modurile de condus Urban sau Performance. Și un șasiu activ cu o axă spate orientabilă și suspensie pneumatică pot fi controlate prin volan.

Farurile spate de formă hexagonală cu trei elemente LED pe fiecare parte se inspiră din Countach LPI 800-4. Și vorbind despre hexagon, roțile robuste de 23 de inci combină elemente hexagonale cu aeroblade pentru a minimiza turbulențele.

Lamborghini a spus că designul lui Lanzador a fost inspirat de nave spațiale, șoferul fiind menit să se simtă ca un astronaut sau pilot de jet în timpul conducerii. Șoferul și pasagerul – sau „pilotul și copilotul”, după cum spune Lamborghini – stau într-un scaun tip cadru izolat cu spumă imprimată 3D. Scaunele din spate pot fi rabatate pentru a găzdui bagajele. Și există chiar și un camion din față care poate încăpea o geantă special făcută.

Lanț de aprovizionare durabil

Pe lângă materialele imprimate 3D, Lamborghini se angajează și pentru un lanț de aprovizionare mai durabil, cu includerea nailonului și a materialelor plastice reciclate, precum și a fibrei de carbon regenerate pentru o parte din interior. Producătorul auto susține că achiziția sa de piele și lână este durabilă și este produsă folosind energie regenerabilă. Și folosește un tip de fire sintetice din materiale plastice reciclate.

Spre deosebire de conceptele EV anterioare, Lanzador este o previzualizare a ceea ce urmează. Lamborghini are doi ani într-o strategie de electrificare de 1,9 miliarde de euro (2 miliarde de dolari) în care va lansa mai întâi versiuni hibride pe gaz-electric ale întregii sale game, înainte de a introduce, în 2028, un al patrulea model nou-nouț, complet electric. Am văzut deja un hibrid plug-in, Revuelto 2024, care va înlocui în cele din urmă Aventador. Și cu siguranță vor mai urma.

Lanzador este menit să evoce ceea ce este posibil cu acel model. Și, din moment ce este doar un concept, este prea devreme pentru a fi blocat în cifrele de performanță sau specificațiile bateriei. Deși este grăitor că Lamborghini a lansat o singură specificație în lume – 1 MW de putere de vârf – un semnal pentru toți concurenții săi că orice ar urma, va fi ridicol de puternic.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.