Toyota Land Cruiser este cel mai bun vehicul polivalent. Te va duce pe tine și familia într-o călătorie rutieră prin țară, integrându-se în fiecare destinație de-a lungul drumului, la fel de ușor pe cât îl va duce pe un pasionat de off-road prin cele mai adânci trasee. Cel puțin, a fost cel mai multifuncțional – înainte ca Toyota să distrugă modelul în Statele Unite în 2021.
Dar acum, Land Cruiser s-a întors. Este (în margine) mai mic, în stil retro și – exclusiv – un hibrid. Cel mai bun dintre toate, s-ar putea să fie cel mai accesibil Land Cruiser dintre toate: când va fi lansat în primăvara viitoare, va costa cu aproximativ 30.000 de dolari mai puțin decât seria 200.
Aspectul lui Land Cruiser ia după Lexus GX actualizat, dar stilul retro se potrivește mai bine sub plăcuța LC. Este cutituit și pătrat, au dispărut formele oblice ale Serii 200. Acest nou Cruiser aduce înapoi la FJ40 și FJ62, iar estetica este doar sărutul bucătarului.
Cruiser-ul standard are faruri cu bară, ca și modelele Land Cruiser clasice mai recente, dar ornamentele din 1958 și First Edition primesc lămpi rotunjite cu aspect și mai retro. Fără să le fi văzut încă personal, votul meu ar fi pentru luminile rotunde. Dacă vrei să iei un off-roader retro, mergi all-in.
În timp ce aspectul poate fi retro, ingineria de sub ele cu siguranță nu este. Pentru prima dată de la introducerea Serii 100 în 1998, Land Cruiser nu mai are un motor V8 sub capotă. În schimb, toate Cruiser-urile din 2024 vor veni cu un patru cilindri de 2,4 litri cuplat la o transmisie hibridă. Acum, înainte de a vă îngrijora, amintiți-vă că puterea hibridă este un înlocuitor pentru cilindree: Toyota pretinde 326 de cai putere și 465 lb-ft de cuplu, precum și un rating de remorcare de 6.000 de lire la toate modelele.
Ne-am putea aștepta ca acest sistem de propulsie hibrid să vindece luptele de lungă durată ale lui Cruiser cu economia de combustibil, dar asta rămâne de văzut. Toyota spune că estimările privind consumul de benzină urmează încă să vină și vor urma cu ceva timp înainte ca noul camion să ajungă la etajele dealerelor.
Noul Land Cruiser își împărtășește arhitectura cu celelalte camioane Toyota – Sequoia, Tacoma și Tundra, precum și Lexus GX și LX. Este împărtășit și cu vechea Seria 200, dar noul Cruiser este puțin mai compact decât fratele său mai mare. Are 193,7 inci lungime, 73,2 inci înălțime și o lățime curioasă de 84,2 inci. Primele două măsurători sunt fiecare cu aproximativ un inch mai mică decât Seria 200, dar cea din urmă este cu peste șase inci mai lată – ceea ce este contrar afirmațiilor Toyota privind un șasiu nou îngust. După toate probabilitățile, măsurarea noului camion include pur și simplu oglinzile laterale.
Noul Cruiser are o funcție actualizată Multi-Terrain Select, care reglează controlul tracțiunii pentru a se adapta la diferite suprafețe off-road. De asemenea, primește un afișaj infotainment de 8 inchi, care poate fi actualizat la 12,3 inchi pentru modelele mai luxoase. Fiecare trim pornește fără cheie, deși pornirea de la distanță din aplicația mobilă Toyota este blocată în spatele unui abonament. Nu le pot câștiga pe toate, cred.