Una din cinci mașini noi vândute în România, în 2016, ar putea fi achiziționată prin Programul ‘Rabla’, în timp ce pe segmentul mașinilor electrice vânzările nu au cum să explodeze, chiar dacă subvențiile anunțate sunt importante, consideră specialiștii din piața de profil.
‘Programul ‘Rabla’, care a ajutat constant piața mașinilor noi în ultimul deceniu, va fi prezent și anul acesta, însă va începe destul de târziu, în luna mai putând fi făcute primele achiziții. Ponderea lui în piața totală va fi, probabil, undeva la o cincime din vânzări. Mașinile electrice sunt un subiect la modă, mai ales datorită anunțurilor făcute de Tesla Motors cu Model 3. Pe plan local un retailer a anunțat că va crea o rețea de încărcare pentru mașinile electrice în magazinele sale, însă în România s-au înmatriculat sub 50 de mașini 100% electrice, anul trecut. Chiar dacă anul acesta se vor aplica subvenții și va exista o variantă specială de ‘Rabla’ pentru cei care vor să cumpere mașini electrice, vânzările nu au cum să explodeze, fiindcă prețurile acestor mașini rămân ridicate, iar autonomia rămâne scăzută’, notează reprezentanții platformei online de anunțuri auto, Autovit.ro.
Ghidul de finanțare pentru Programul „Rabla” se află, în prezent, în dezbatere publică timp de 10 zile, iar doritorii ar putea avea posibilitatea să achiziționeze o mașină nouă începând de la jumătatea lunii mai.
Valoarea totală a programului în acest an este de 220 de milioane lei, din care 75 de milioane de lei vor fi alocate extensiei „Rabla Plus”, prin care românii pot cumpăra mașini electrice 100%.
Sursa: Agerpres.ro