Producția și vânzările globale ale Toyota au atins nivele record în luna decembrie, ca urmare a unei cereri solide din toate regiunile pentru produsele companiei, potrivit informațiilor oficiale, accentuată și de încheierea crizei de semiconductori.
În cursul anului 2023, Toyota a reușit să vândă 11,2 milioane de autovehicule, inclusiv cele sub mărcile proprii, Toyota și Lexus, precum și cele sub brandurile Daihatsu și Hino, acestea din urmă fiind de asemenea sub controlul companiei japoneze. Acest volum reprezintă un record absolut pentru Toyota Motor, fiind prima dată când depășește pragul de 11 milioane de vehicule vândute la nivel global.
Creșterea vânzărilor în comparație cu anul 2022 a fost de 7,2%, în ciuda faptului că primele luni ale anului au fost afectate de prelungirea crizei de semiconductori. În plus, vânzările în afara Japoniei au atins un nivel istoric, ajungând la 8,9 milioane de vehicule, înregistrând o creștere de 4,1% față de anul precedent. Mărcile Toyota și Lexus au contribuit semnificativ la această performanță, înregistrând un volum total de 10,3 milioane de vehicule, o creștere de 7,7% în comparație cu anul anterior. Aceste cifre reprezintă, de asemenea, nivelul cel mai înalt din istoria ambelor mărci, dintre care 8,6 milioane au fost livrate în afara Japoniei.
Producția totală a întregului grup a atins 11,5 milioane de autovehicule, marcând un alt record all-time pentru companie și evidențiind o creștere de 8,6% față de anul 2022. Dintre acestea, 7,2 milioane de vehicule au fost fabricate în afara Japoniei. Mărcile Toyota și Lexus au înregistrat o producție de 10,03 milioane de vehicule, cifră ce reprezintă cel mai înalt nivel înregistrat vreodată, dintre care 6,6 milioane au fost produse în afara Japoniei.
Pe regiuni, vânzările au fost dominate de SUA, cu 2,2 milioane de vehicule livrate în 2023, urmate de China, cu 1,9 milioane (în scădere cu 1,7%), Japonia, cu 1,6 milioane, și de Europa, cu 1,1 milioane (în creștere cu 9,1%).