Renault Eolab

Avansul tehnologic incepe sa isi spuna cuvantul si in industria auto. Dupa ce Volkswagen a lansat modelul XL1 cu un consum de 0.9 litri la 100 de kilometri parcursi, cei de la Renault vin la Salonul Auto de la Paris (4-18 octombrie) cu ceva similar, dar care arata ca o masina a timpurilor noastre, spre deosebire de XL1 asimilat de multi cu un trabuc

Renault Eolab consuma tot 1 litru la 100 de kilometri si emite 22g CO2 pe 1 kilometru parcurs. Comparativ cu XL1, experimentul francezilor are si magneziu in structura si elementele masinii – tot un metal foarte usor. Greutatea este de doua ori mai mica decat a masinii facute de Volkswagen: 400 de kilograme vs. 800 de kilograme pentru constructorul german. La Renault Eolab plafonul este cel mai usor element din constructia masinii, cantarind putin sub 4 kilograme.

Caroseria are artificii de design si elemente mobile care mentin aerodinamica in timpul deplasarii, in functie de forta de apasare, viteza, vant si alti factori externi care actioneaza asupra caroseriei si structurii in timpul mersului.

Renault Eolab face parte din proiectul guvernului francez denumit “2 de litri la 100 de kilometri”. Pana in 2020, Renault si alti producatori nationali francezi incearca sa scoata cel putin cate o masina care sa consume 2 litri sau mai putin la 100 de kilometri parcursi.

Tehnologia hibrida – motor pe benzina si motor electric – este complementara celor care sunt deja pe alte masini electrice Renault ca de exemplu modelul Fluence Z.E. cu pretul de cumparare incepand de la  20.000 de euro la care se adauga 100 de euro lunar pentru inchirierea bateriei timp de 3 ani.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.