Piaţa auto îşi revine şi unul din modurile prin care se poate vedea asta este reinventarea unor modele care au făcut istorie, o istorie frumoasă. După ce am discutat aici despre Ford Mustang, a sosit rândul unei alte vedete din industrie să ne ocupe atenţia – Ford Capri.
Noua generaţie o să fie total diferită de ceea ce ştiaţi despre Capri. Vorbim de o maşină elegantă şi mai ales stilată. Toate astea la pachet cu alura sportivă de care s-a bucurat modelul încă de la apariţia lui din 1970.
Probabil că primele imagine live cu noul model o să fie dezvăluite în patria mamă în SUA, în cadrul Salonului Auto care va avea loc în Detroit. Iar vânzările vor începe cel mai probabil în partea a doua a lui 2016.
Şi dacă vorbim de vânzări imediat ne gândim şi la preţuri mai ales atunci când vedem cum arată maşina asta. Evident că până la momentul lansării oficiale vorbim doar de presupuneri. Însă chiar şi aşa sună bine. Estimările duc undeva într-o gamă de preţ între 25.000 și 30.000 $. Ceea ce pentru o maşină de acest calibru este un preţ excepţional.
Noul model rămâne la conceptul maşinii coupe, în 3uşi. Cu o linie extrem de aerodinamică care te duce cu gândul la fibra sportivă pe care o are vechiul Capri.
În plus, producătorul va utiliza cele mai noi tehnologii cu LED-uri care urmează să fie încorporate în corpurile de iluminat .
La interior maşina devine un gadget, aşa cum este de fapt trendul, cu porturi diverse de USB, Bluetooth și iPod.
Bomba, din punctul meu de vedere este motorul ecoboost de 1l, despre care se crede că este prima opţiune. A doua variantă luată în calcul este un motor de 1,5 l şi acesta tot un ecoboost. Unul dintre cele mai performante motoare existente acum în lume. Motorul de 1l se fabrică înclusiv la Craiova.
În fine, probabil pentru o motorizare de top, se va opta pentru ecoboostul de 2,3 l cel cu care este echipat şi noul Ford Mustang.
Există unele estimări că aceste opțiuni de motoare ar fi capabile să asigure puterea între 140 și 250 de cai putere. Nu sunt încă informaţii despre cutia de transmisie, dar eu cred că or să fie variante manuale pentru motorul mic şi cutie automată pentru motoarele mai mari şi evident mai scumpe.
Mă bucur să văd şi evident să pot scrie despre efervescenţa de pe piaţa auto. Mă bucură foarte tare să văd modele vechi, care au făcut istorie, care au născut pasiuni, sunt reinterpretate cu linii moderne. Dincolo de toate rămân oamenii. Poate că revine puterea de cumpărare, poate că-şi revine şi piaţa auto, însă este extrem de importantă, dincolo de calitatea fierului, calitatea umană. Într-o lume tot mai globalizată, ceea ce se vede foarte uşor inclusiv pe această piaţă, oamenii vor fi cei care vor face diferenţa între succesul sau eşecul unei companii.