Anii 1960 au reprezentat un punct de cotitură important pentru BMW iar după introducerea unei Neue Klasse, sau clasei noi, de sedan, nu numai că producătorul auto german și-a triplat vânzările de mașini în deceniul respectiv, dar a livrat și una dintre mașinile noastre favorite de-a lungul timpului, 2002-ul. Inspirat de trecut, BMW debutează modele viitoare complet electrice sub noua denumire Vision Neue Klasse. Anul trecut, BMW a dezvăluit conceptul său de sedan Vision – probabil un i3 sedan pentru 2026 – dar acum există și o nouă Neue Klasse completă. Cel mai mare purtător al numelui, Vision Neue Klasse X intră în producție în 2025 în ceea ce probabil va fi primul X3 complet electric din SUA și Europa – iX3.

BMW afirmă că aspectul conceptului este foarte aproape de forma de producție. De fapt, mai devreme în acest an, un SUV camuflat asemănător cu Neue Klasse X a fost surprins în teste în zăpadă. Conceptul, care ne-a fost dezvăluit în cadrul unui eveniment media aproape de Lisabona, Portugalia, a etalat detalii incredibile. A reimaginat grila de rinichi ca un element dinamic iluminat și retroiluminat, făcându-l să pară ceva la care ai putea să te întinzi.

Farurile cu LED-uri au aceeași atmosferă. Luminiile de zi par a fi structuri de susținere luminoase sub o piesă de arhitectură. La fel ca și paralelogramele roșii și albastre care contribuie la crearea logo-ului M al BMW-ului, există un sentiment de mișcare în designul lor. Și, chiar dacă nu se mișcă, farurile și grila iluminată a rinichiului se activează și dansează ca o animație pentru abordarea și plecarea șoferului.

Arătată lângă sedanul Neue Klasse, veți observa că laturile mai înalte ale lui X au o față mai ascuțită și mai plată deasupra roților. Deși modelul de producție real va diferi, conceptul Neue Klasse X are jante de 22 de inch înfășurate în cauciuc Michelin Pilot Sport 4S cu o configurație de 275/35 pe față și 295/35 pe spate. Jantele poartă un capac convingător al șurubului de fixare central, care face să pară că sunt fixate central, dar sunt șuruburi de fixare tradiționale.

Privind cu atenție partea din spate a lui Neue Klasse X, s-ar putea să vă întrebați cum se va ridica hayonul fără o divizare în stopuri. Ei bine, nu o face. Aici stă frumusețea unui concept. În mod interesant, Neue Klasse X folosește mânere de ușă similare cu cele ale lui Ford Mustang Mach-E, care sunt activate printr-o atingere și apoi deschise printr-un mic aripioară pe exteriorul ușii.

Ca un etalaj pentru sistemul de operare iDrive de nouă generație și locul unde se găsesc „patru noi creiere super” care joacă un rol crucial în ceea ce privește modul în care următoarea evoluție a vehiculelor BMW va fi simțită în conducere, există mai mult în Vision Neue Klasse X decât noul aspect impresionant. BMW a mai prezentat și cel mai avansat asistent vocal al său până în prezent, care a fost generat pentru a suna mai aproape de un om decât un Alexa sau Google Assistant.

Neue Klasse X este puțin mai mare decât X3-ul actual vândut aici și iX3-ul complet electric oferit la nivel global. Interiorul se simte la fel de spațios ca un X5. Oferă un tablou de bord Panoramic Vision incredibil de configurabil. Permite pasagerilor să atingă și să tragă informațiile cele mai importante pentru ei în ecranul superior care acoperă întreaga lățime a bordului chiar sub parbriz.

Tabloul de bord al lui Neue Klasse X duce iluminarea LED-urilor interioare la un nivel nou, permițând centrului său să strălucească. Display-ul infotainment de la centrul bordului înlocuiește controlerul iDrive situat în mod obișnuit la consola centrală. Noua interfață vă permite să jucați jocuri video și să încărcați imagini și teme personale pentru utilizare ca fundaluri, iar există integrare cu un număr select de rețele de socializare care vă va permite să vizualizați fluxul dvs. de Instagram.

În timp ce performanța este adesea măsurată în timpul de accelerare sau teste de autonomie pe autostradă, BMW lucrează din greu pentru a câștiga cursa mai puțin cunoscută a calculului. BMW-urile viitoare vor folosi „creiere super”, două dintre acestea ajutând deja la propulsarea i5 complet electrice. Pe scurt, acestea sunt noi sisteme de calcul care se spune că combină eforturile sistemelor care sunt în mod obișnuit împărțite în module separate. Noua rețea de comunicație se spune că este o descoperire pentru conducerea automatizată viitoare, dar singurele detalii semnificative dezvăluite până acum sunt că puterea de calcul a trenului de rulare, stabilitatea, tracțiunea și suspensia sunt îmbunătățite de zece ori.

În ceea ce privește autonomia de rulare, BMW ne-a spus că designul Neue Klasse X vede o reducere a tragerii aerului cu aproximativ 20 la sută în comparație cu SUV-urile sale actuale. Noile unități eDrive, care înlocuiesc celulele de baterie prism

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.