Tesla a anunțat migrarea tuturor versiunilor standard ale autoturismelor din ofertă la acumulatori LFP (LiFePo). Acumulatorii sunt realizați cu materii prime mai puțin costisitoare și mai prietenoase cu mediul înconjurător decât cele folosite azi în industria automobilelor electrice. Și în plus nu mai depind doar de câteva țări producătoare de materii prime.

Preferați pentru capacitatea superioară de înmagazinare a energiei, acumulatorii de tip Li-Ion și Li-Polymer au însă multe alte dezavantaje: se uzează relativ repede dacă sunt încărcați la capacitatea maximă în mod frecvent, nu suportă expunere prelungită la temperaturi mai mari de 45-50°C și pierd din putere dacă sunt exploatați la temperaturi mai mici de 0°C. Însă cel mai mare dezavantaj este folosirea unor materii disponibile în cantități limitate (ex cobalt, nikel, oxid de aluminiu), tot mai costisitor de obținut și cu un impact major asupra mediului înconjurător.

Cu o chimie substanțial diferită, acumulatorii de tip LFP (bazați pe ferofosfat de litiu) au nevoie în continuare de Litiu pentru a funcționa, dar substituie mineralele rare cu elemente relativ comune precum fier, carbon și fosfor, ușor de găsit în natură și relativ netoxice.

În afară de costurile reduse de fabricație, acumulatorii LFP au ca principale avantaje rezistența superioară la uzură (între 2000 și 12000 cicluri încărcare/descărcare VS 200-1000 cicluri la tehnologia Li-ion) și siguranța în exploatare (acumulatorii LiFePo de regulă nu iau foc dacă sunt loviți sau perforați).

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.