Înmatriculările de autoturisme noi în România au crescut cu 15,7%% în 2015, la 81.162 de unităţi, în timp ce livrările Dacia au avansat la nivelul UE cu 5%, la 377.165 unităţi, conferind mărcii româneşti o cotă de 2,8%.
La nivelul Europei, înregistrările de autoturisme noi au avansat în 2015 cu 9,3%, depăşind 13,7 milioane de unităţi.
Toate pieţele auto mari au înregistrat creşteri, contribuind la redresarea generală de la nivelul Uniunii Europene. Înmatriculările din Spania au urcat cu 20,9%, iar cele din Italia cu 15,8%, pe fondul revenirii celor două ţări la creştere economică. Marea Britanie a consemnat o creştere de 6,3% a înmatriculărilor, Franţa de 6,8%, iar Germania de 5,6%. Scăderi au avut loc în Estonia (-3%) şi Luxemburg (-6,7%).
Înmatriculările de autoturisme Dacia la nivelul UE au crescut anul trecut cu 5%, de la 350.175 unităţi în urmă cu un an la 377.165 unităţi, conferind mărcii româneşti o cotă de 2,8%, în scădere de la 2,9%.
Vânzările de maşini noi ale grupului Renault, al treilea mare producător la nivel european, care deţine şi marca Dacia, au avansat anul trecut cu 9,2%, la 1.334.556 milioane de unităţi, iar cota de piaţă a stagnat la 9,7%, comparativ cu intervalul similar din 2014.
Înmatriculările celui mai mare producător european, grupul Volkswagen, au crescut cu 6,1% în 2015, la 3.377.799 autoturisme, iar cota de piaţă a scăzut la 24,6%, faţă de 25,4% în intervalul 2014.
Sursa: mediafax.ro