Atunci când Porsche a decis să creeze urmatoarea generație a modelului Panamera, pe lista producătorului auto au fost o mulțime de opțiuni pentru caroserie, inclusiv un sedan tradițional. Dar pe piață erau destule mașini de acest tip și nu atât de multe hatchback-uri. De la decizia Porsche până azi pe piața mașinilor de lux au apărut o grămadă de modele inclusiv Audi A7 și Tesla Model S. Dar Porsche Panamera are o categorie aparte fiind mai spațios decât A7 și mai luxos decât Tesla, este un concurent pentru automobile precum Audi A8, BMW Seria 7 și S-Class-ul celor de la Mercedes-Benz, cu toate că forma și dinamica caroseriei sale il alătură mașinilor germane stilate precum Audi RS7, BMW M6 Gran Coupe si Mercedes-AMG CLS63 S.
Cea de a doua generație a modelului Panamera, pe care Porsche l-a lansat la un eveniment generos din Berlin, face un pas înaintea concurenței: este puțin mai mare, este mai puternic, funcționează mai bine și este dotat cu o interfață om-mașină de ultimă oră.
Noul Porsche Panamera 2017 – detalii tehnice
Odată cu apariția imaginilor oficiale, vedem și noua imagine aratată de Porsche Panamera: farurile cu LED-uri, disponibile în diferite nivele de sofisticare tehnică, arată futurist, iar stopurile seamănă cu cele de pe prestigiosul 911. Ele se întind pe întreg spatele lui Porsche Panamera, iar efectul este uimitor și ultramodern.
Panamera este primul model construit pe arhitectura MSB Grupului Volkswagen (Modularer Standard-Baukasten sau modulare cu arhitectura standard – unde „standard” indică un motor pe partea din față). Modelele disponibile pentru Porsche Panamera la lansare vor fi cu un motor de 2.9 litri twin-turbo V-6 la modelul Porsche Panamera 4s, având 440 de cai putere și un motor de 4 litri twin-turbo V-8 la modelul Porsche Panamera Turbo, având 550 de cai putere.În Europa se va pune în vânzare un model de 422 CP, cu motor 4 litri V-8 turbo diesel. Pe parcursul anului viitor e posibil sa vedem și un model cu motor de 3 litri turbo pe benzina V-6, cu aproximativ 350 de cai putere, precum și un hibrid. Modelul de 3 litri V-6 TDI, care este singurul motor de la generația anterioară, va rămâne absent din SUA, însă americanilor li se promite un nou model Porsche Panamera Turbo S, de data aceasta cu cel puțin 600 de cai putere și poate încă o versiune la nivel de model proiectat pentru eficiență maximă, dar nu hibridizată – ar putea veni cu tractiune pe spate. Initial, toate modelele Porsche Panamera vor avea tractiune integrala si o cutie în opt trepte cu dublu ambreiaj automat.
Performanța noului Porsche Panamera duce automobilul german pe teritoriul supermașinilor. Porsche Panamera 4S, care are același motor cu viitoarele Audi RS4 si RS5, ajunge de la 0 la 100 kmh în 4,4 secunde; Modelul Turbo bate suta de kilometri pe ora în 3,8 secunde, iar în ambele modele, pachetul opțional Sport Chrono scade timpul cu încă 0.2 secunde. Viteza maxima pe care o poate atinge modelul Porsche Panamera 4S este de 280 kmh, respectiv 300 kmh la modelul Turbo iar consumul de combustibil pare a fi sub 10 litri la ambele modele ale noului Panamera.
Caroseria si design-ul interior al noului Porsche
Interesante sunt și variantele de caroserieș Porsche a confirmat oficial că va face o versiune break a modelului Panamera care va fi vândută în Statele Unite ale Americii. E
posibil sa vedem si un model Panamera Executiv – putin alungit.
Nu e ca Panamera are nevoie de ampatament suplimentar. In ciuda plafonului redus în zona pasagerilor din spate, înălțimea este practic la fel ca și la generatia anterioara. Portbagajul este mai mare, de asemenea. În același timp, designul interior a fost complet modernizat, atât în față cât și în spate; Panamera vine cu o interfață de utilizator în întregime regândită și reproiectată. In timp ce pastrarea factorului estetic de la modelul anterior, caracterizat prin linii orizontale unghiulare și o serie de butoane, noul model trece la o interfață touchscreen în consola centrală, atât în partea din față căt și (opțional), în partea din spate. Deasupra consolei, Porsche a montat un ecran mare TFT. Conducătorul auto se uită la un ecran subțire, cu un tahometru central analogic flancat de ecrane TFT. Nu există nici un afișaj opțional pentru head-up display .
Noul Panamera este de așteptat să fie vândut la un preț similar cu predecesorul său; undeva în jur de 100.000 euro pentru 4S și în jurul valorii de 150.000 euro pentru modelul Panamera Turbo.