Nisipurile timpului sunt mereu schimbătoare, iar după aproape 10 ani în lumina reflectoarelor, atât Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio, cât și fratele său, Stelvio Quadrifoglio, se pregătesc să părăsească scena. Șeful Alfa Romeo și Fiat North America, Larry Dominique, a confirmat vestea regretabilă printr-o postare pe contul său de LinkedIn.

Dominique a declarat că modelele finale Quadrifoglio vor părăsi fabrica din Cassino, Italia, în iunie 2024. Dar a clarificat că aceasta nu este sfârșitul liniei pentru gama Quadrifoglio, afirmând: „Aceasta este șansa finală de a deține un Quadrifoglio doar cu tehnologie de motor cu ardere internă în timp ce continuăm metamorfoza noastră către un viitor electrificat, dar aceasta nu este sfârșitul poveștii,” a scris Dominique. „Aștept cu nerăbdare să prezint următorul capitol în călătoria trifoiului cu patru frunze.”

Pe baza postării lui Dominique, când Alfa Romeo decide să readucă modelele QF, pare că noile versiuni vor incorpora o anumită formă de electrificare, fie că este vorba de un sistem hibrid sau de un tren de propulsie electric cu baterie. Am auzit anterior că următoarea generație Giulia Quadrifoglio ar putea fi un vehicul electric cu până la 1000 de cai putere, ajungând în curând, până în 2025, dar este posibil ca planurile să se fi schimbat de când această informație a apărut prima dată anul trecut.

Vestea vine în timp ce Alfa Romeo sărbătorește cea de-a 100-a aniversare a emblemei Quadrifoglio cu patru frunze pe care o pune pe mașinile sale de performanță, cu modele exclusive de 100th Anniversario atât pentru sedanul sport, cât și pentru SUV-ul de performanță. Așa cum sunt acum, ambele modele Quadrifoglio sunt propulsate de un motor V-6 twin-turbo de 2.9 litri, construit în Italia și derivat de la Ferrari, care produce 505 cai putere și 443 de pound-feet de cuplu, dar cifrele reprezintă doar jumătate din poveste. Recent, colegul nostru Ezra Dyer se lăuda poetic despre carisma și farmecul pe care le experimentează de fiecare dată când pornește un Giulia Quadrifoglio – sau, cum spune el: „porniți motorul de 505 CP de 2.9 litri V-6 și petreceți un moment ascultându-l murmurând ca M-80s.”

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.