Un nou raport al Asociației Germane a Automobiliștilor (ADAC) scoate la iveală surprize semnificative în ceea ce privește fiabilitatea mașinilor second-hand din Europa. Conform indexului de fiabilitate pentru anul 2023, modelele Toyota, odinioară considerate etalonul fiabilității, se regăsesc și acum frecvent în topul celor mai puțin fiabile vehicule. În contrast, Dacia, marca autohtonă românească, nu figurează în această listă negativă, ba chiar înregistrează performanțe notabile în anumite segmente.

Studiul ADAC a analizat 155 de modele auto, fiecare cu cel puțin 7.000 de unități înmatriculate în Germania, evaluând numărul de defecțiuni raportate la 1.000 de vehicule. În clasamentul celor mai puțin fiabile modele se regăsesc: Smart Forfour, Renault Clio, Mercedes Citan, Toyota C-HR, Ford S-Max, Opel Insignia, Seat Alhambra, Toyota RAV4 și Fiat Ducato. Remarcabil este faptul că două modele Toyota, C-HR și RAV4, apar frecvent în această listă, în special pentru anii de fabricație 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018 și 2020.

Pe de altă parte, Dacia se evidențiază prin absența sa din topul negativ. Modelul Sandero, de exemplu, a înregistrat un scor de doar 2,3 defecțiuni la 1.000 de vehicule pentru anul 2020, situându-se peste media segmentului său. Chiar și pentru modelele mai vechi, precum cele fabricate în 2013, Dacia Sandero a obținut un index de 13,1, clasându-se pe locul patru din 40 de modele analizate.

Această inversare de situație subliniază o schimbare în percepția fiabilității auto. În timp ce Toyota, cunoscută pentru calitatea sa, înregistrează scăderi în anumite segmente, Dacia, adesea asociată cu vehicule accesibile, demonstrează o fiabilitate remarcabilă în contextul actual al pieței auto second-hand din Europa.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.