Vânzările de autovehicule au înregistrat în România, în primele patru luni ale anului, un salt de 14,4%, până la un volum de 36.053 de unități, în timp ce producția națională a scăzut cu 6,4% față de aceeași perioadă din 2015, arată datele publicate, miercuri, de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA).
În interiorul statisticii referitoare la livrările de autovehicule, autoturismele au consemnat o creștere de 9,4% în intervalul ianuarie — aprilie 2016, până la 27.993 de unități, echivalentul a 77,5% din totalul comercializat pe piață în perioada analizată.
Potrivit sursei citate, în România, vânzările realizate atât în luna aprilie 2016, cât și în primele 4 luni ale acestui an, au fost, ca și în anii precedenți, susținute de achizițiile realizate de către persoanele juridice, ponderea acestora din total fiind de 89% față de 11% persoane fizice. În cazul autoturismelor, ponderea persoane juridice — persoane fizice a fost 87% vs 13%.
Conform APIA, la autoturisme topul pe mărci, după primele patru luni din 2016, este condus de Dacia, cu 7.752 unități (27,7% cotă de piață, pe un volum în scădere cu 17% fața de 2015), urmată de Volkswagen cu 3.059 unități (10,9% cotă de piață, volume în creștere cu 32,3%), Skoda (2.941 unități; 10,5% cotă de piață; volum de +16,6%); Ford (1.873 unități; 6,7% cotă; volum de +0,3%); Renault (1.787 unități; 6,4% cotă; volume de +17,6%); Opel (1.087 unități; 3,9% cotă; volume mai mari cu 28,3%).
Pe modele, cu cele 2.869 unități livrate pe piața autohtonă, Dacia Logan este cel mai bine vândut în primele patru luni din 2016, urmat de Dacia Sandero (1.826 unități), Dacia Duster (1.538 unități), Skoda Octavia (1.264 unități) și Dacia Logan MCV (862 unități).
Foto: Teuca Razvan