BYD, cel mai mare producător de automobile electrice și hibride cu încărcare din lume, a făcut un pas important pe piața europeană cu modelul Seal U, un SUV complet electric disponibil la prețuri competitive în segmentul său. Compania chineză a reușit să depășească producătorii europeni în categoria SUV-urilor mari (E-SUV), unde VW Touareg, liderul tradițional, a pierdut teren în fața rivalilor asiatici precum Hyundai Santa Fe și Kia Sorento.

Deși în 2024 vânzările producătorilor chinezi nu păreau o amenințare majoră, ofensiva BYD în Europa devine tot mai evidentă. Modelul BYD Seal U a înregistrat în ianuarie 2.700 de unități vândute, conform datelor preliminare Data Force. Acesta a depășit modele consacrate precum Hyundai Santa Fe (1.400 unități), Kia Sorento (1.200 unități), Toyota Land Cruiser (1.000 unități) și VW Touareg (900 unități). Acest rezultat este impresionant, având în vedere că modelul a fost lansat recent, iar în aceeași lună a anului precedent s-au vândut doar 24 de unități. Vânzările lui Seal U s-au apropiat de cele ale BMW X5 (3.400 unități) și ale altor SUV-uri electrice premium, precum Audi Q6 e-tron (3.300 unități) și Mercedes GLE (2.750 unități).

Seal U a depășit și alte modele de dimensiuni similare, cum ar fi Nissan X-Trail sau Hyundai Ioniq 5. SUV-ul are un design inspirat din sedanul Seal și împărtășește multe componente cu acesta, similar cu relația dintre Tesla Model Y și Model 3. Surprinzător, Seal U are un preț de pornire mai mic decât sedanul Seal, începând de la aproximativ 43.000 de euro, ceea ce îl face cu aproape 20.000 de euro mai accesibil decât VW Touareg. Modelul este disponibil în două versiuni de baterie: 71,8 kWh și 87 kWh, oferind autonomii de până la 500 km pentru varianta de top și 420 km pentru versiunea de bază.

Vehiculul este produs în China și importat în Europa cu un tarif vamal suplimentar de 17%, unul dintre cele mai reduse aplicate mărcilor chineze, datorită cooperării BYD cu Comisia Europeană în timpul unei anchete. În total, taxa vamală aplicată vehiculelor BYD în UE ajunge la 27% din prețul de import.

Dimensiunile modelului Seal U includ o lungime de 4,78 metri, o lățime de 1,89 metri și o înălțime de 1,68 metri, cu un ampatament de 2,76 metri. Aceste caracteristici îl plasează în competiție directă cu modele europene populare, precum Tesla Model Y, care a înregistrat puțin peste 6.000 de unități vândute în ianuarie, și Skoda Enyaq, liderul segmentului D-SUV, cu 8.500 de unități vândute. În 2024, BYD Seal U a fost cel mai bine vândut model al companiei în Europa, cu 11.700 de unități, depășind modelul Dolphin (11.400 unități). Pe ansamblu, BYD a comercializat aproape 50.000 de vehicule în Europa anul trecut, de trei ori mai multe decât în 2023, ceea ce confirmă ascensiunea rapidă a mărcii în regiune.

Pentru a-și consolida prezența în Europa, BYD construiește două fabrici, una în Ungaria și alta în Turcia, unde producția ar putea începe în anul următor.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.