Stockholm urmează să experimenteze transportul în comun cu noi feriboturi electrice de pasageri care ar putea face naveta de-a lungul căilor sale navigabile la fel de rapidă – și cu totul mai ecologică decât – ca și conducerea cu mașina.

În prezent Candela P-12 este cea mai rapidă navă electrică de pasageri din lume, conform companiei suedeze care o produce. Candela P-12 va începe să deservească o rută de pasageri între centrul orașului Stockholm și insula suburbană Ekerö, începând cu 2023. Primele probe urmează să înceapă pe un alt feribot electric, Beluga 24 de la Green City Ferries, anul următor.

Într-un oraș în care 900.000 de pasageri călătoresc zilnic cu feribotul, Stockholm ar putea deveni în curând un lider mondial în transportul public cu barca electrică și ar putea deschide o nișă binevenită pentru o nouă formă durabilă de transport urban. Alimentată cu baterie, ambarcațiunea oferă o reducere de 95% a consumului de energie pe cap de locuitor în comparație cu navele curente cu motorină utilizate pe aceeași rută. Poziția Stockholmului, situat pe un fiord care se află între un lac interior și un arhipelag maritim, va fi benefică pentru testarea noilor ambarcațiuni de transport în comun electrice, aici EV-urile marine își vor urma căile navigabile câștigând o utilizare intensă. Un singur Candela P-12 cu o capacitate de 30 de pasageri va circula pe ruta inițială a orașului. Cu toate acestea, tehnologia face ca procesul să fie promițător.

Cu o viteză maximă de 30 de noduri (56 km pe oră), motorul bărcii electrice poate acoperi o distanță de peste 80 de kilometri cu o singură încărcare și este nevoie de o oră pentru a reumple bateria de la zero – limite gestionabile pentru servicii urbane de transfer.

Producătorii Candela P-12 spun că feribotul este, de asemenea, mai puțin intruziv decât modelele existente în serviciu. Ridicat în timpul călătoriilor pe trei aripi din fibră de carbon, motorul este mai silențios pentru că se află sub apă, iar carena produce mai puțin zgomot, scutind ambarcațiunea de limitele de viteză impuse pe ambarcațiunile mai convenționale.

În timp ce feriboturile urbane au cunoscut un mic boom în ultimii ani, este puțin probabil ca bărcile electrice să rivalizeze serios cu trenurile sau autobuzele ca opțiuni de transport urban în masă. Dar într-o lume din ce în ce mai dornică de a reduce emisiile de dioxid de carbon, acestea ar putea oferi totuși un instrument suplimentar util pentru a face transportul mai curat și pentru a reduce presiunea asupra altor servicii.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.