Acolo unde merge Mercedes Clasa C din punct de vedere al noutăților auto, este urmat îndeaproape și de crossover-ul GLC. Având în vedere relația strânsă dintre cele două mașini, care stau pe aceeași platformă și împărtășesc același sistem de propulsie, nu este surprinzător faptul că noul GLC pe care îl vedeți mai sus prezintă cele mai multe dintre aceleași inovații tehnice ca și fratele său sedan, Mercedesul C-Class.

Nu că ne așteptam la ceva radical din partea celor de la Mercedes-Benz în ceea ce privește Clasa C în 2023. GLC-ul din generația anterioară s-a vândut bine datorită combinației sale complet previzibile dintre virtuțile tipice Benz-ului, cu designul frumos și cu performanța pline de viață. Stilul noii versiuni a evoluat atât de ușor încât bănuim că mulți se vor strădui să detecteze schimbarea generațională; farurile remodelate încadrează o singură bandă metalică orizontală pe grila radiatorului, în cazul în care versiunea inițială avea două, în timp ce stopurile mai înguste reprezintă cea mai semnificativă schimbare din spatele mașinii.

Dimensiunile s-au extins ușor. Noul GLC are acum 4,71m lungime, ceea ce îl face cu 60cm mai lung decât predecesorul său. Ampatamentul s-a extins, de asemenea, cu 15cm la 2,88 m. Spațiul pentru pasageri abia este schimbat, Mercedes susținând că spațiul pentru picioare din spate a crescut ușor. Cel mai evident rezultat al creșterii este o creștere utilă a capacității de bagaje, cei 6,7m cubi ale noului automobil fiind cu un metru cub mai nare ca ultima versiune a lui Mercedes GLC

Noul GLC300 va avea un motor turbo de 2,0 litri cu patru cilindri care funcționează împreună cu un sistem hibrid de 48 de volți printr-un generator de pornire integrat. Similar cu sedanul C300, acest motor oferă vârfuri de 258 de cai putere și o cutie de viteze automată standard cu nouă trepte. Singura alegere semnificativă pe care vor trebui să o facă cumpărătorii noului automobil este dacă să opteze sau nu pentru sistemul de tracțiune integrală 4Matic; după afirmațiile Mercedes, ambele versiuni sunt capabile de sprinturi identice de 6,2 secunde până la 100 kmh. Versiunile viitoare vor include probabil atât variantele AMG 53, cât și 63, deși ambele vor folosi motoare hibride cu patru cilindri. Mercedes confirmă că un grup motopropulsor hibrid plug-in va fi oferit în cele din urmă și în SUA.

Modificări mai substanțiale se găsesc în interiorul cabinei, noul GLC trecând la noul sistem de infotainment MBUX al Mercedes. Acesta utilizează ecrane digitale duble, un ecran tactil central orientat spre portret de 30cm (înclinat ușor spre șofer) și un grup de instrumente digital de 32cm. MBUX acceptă intrări vocale de nivel înalt plus opțiunea unui sistem de navigare cu realitate augmentată care suprapune instrucțiuni pe un flux video live pentru a vă arăta exact unde să mergeți.

Alte imbunătățiri includ un sistem de asistență pentru șofer Mercedes Level 2 Drive Pilot, faruri cu LED standard și un sistem de camere la 360 de grade care include ceea ce este descris ca o „capotă transparentă”, folosind camere pentru a oferi o vedere sub partea din față a vehiculul pentru a ajuta la manevrarea tipului de off-road ușor pe care îl poate întâlni un GLC300.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.