În urmă cu câțiva ani, Hyundai și-a prezis viitorul: elegant și electric, cu elemente de design extrase din inspirație clasică și modernă. Acesta a fost conceptul „Prophecy”, apărut pentru prima dată în martie 2020. Ca și în cazul oricărui concept, există loc de interpretare. Dar prima noastră privire asupra lui Ioniq 6, mașina de serie bazată pe concept, dezvăluie un sedan neted care face referire în mod clar atât la influențe retro, cât și la cele futuriste.
Ioniq 6 urmează linia dată de Toyota Prius, precum Ioniq și Ioniq 5, un SUV cu farmec de 8 biți. Ioniq 6 are multe de făcut, deoarece atât conceptul 5, cât și conceptul Prophecy au strâns recenzii excelente. Atât Ioniq 5, cât și Ioniq 6 au platforma electrică dedicată Hyundai E-GMP, comună cu Kia EV6 și Genesis GV60. Ioniq 6 merge puțin mai sus decât conceptul Prophecy, o realitate a transferului viziunii pe o platformă de producție și a pregătirii mașinii pentru folosirea de zi cu zi.
Pentru a-i oferi lui Ioniq 6 un aspect distinctiv, designerii Hyundai spun că au făcut ecou grafic mașinilor vândute în anii ’30. Influențele moderne par a fi date de modelele de mașini de la Porsche și Tesla; există un urme și de Taycan și de Model 3 în partea din față, iar spoilerul din spate apare ca o reminiscență către un Porsche 911. După cum au promis, este un amestec de clasic și contemporan.
Șeful de design Hyundai, SangYup Lee, și-a împărtășit gândurile despre presiunile și recompensele îmbinării personalității mărcii cu tehnologia nou-nouță. Lee a „desenat” totul, de la Chevrolet Camaros și Corvette la Bentley Continental GT. Și-a început cariera de design la 27 de ani după ce a părăsit Coreea de Sud, după o educație la ArtCenter College of Design din Pasadena, California. Cincisprezece mărci și opt țări mai târziu, în 2016, s-a întors în Coreea de Sud pentru a conduce designul Hyundai și Genesis. Alături de Luc Donckerwolke, directorul de creație al Genesis și Ioniq, Lee desenează linia de modele noi, cu un fler de lux, pentru a ajuta Hyundai și Genesis să iasă în evidență atât pe piețele mainstream, cât și pe cele de lux.


















L-am întrebat pe Lee, care deseori supraveghează zeci de proiecte în orice moment, cum abordează o mașină Hyundai, spre deosebire de o Genesis de lux. Hyundai, spune el, își vede vehiculele ca niște piese de șah. „Rege, regina, episcop și cavaler, toți arată diferit și se mișcă diferit, dar funcționează ca o echipă”, spune el. În timp ce mulți producători OEM creează un design și îl oferă apoi în diferite dimensiuni, cum ar fi celebrele păpuși rusești, Lee spune că Hyundai se uită la viața clienților săi: „O familie mare are nevoi diferite decât generația Z”. Lee vrea ca și stilul să fie distinct.
Până acum, linia Ioniq și-a atins obiectivul retro-futurist pe care și-a propus. Ioniq 6 se simte complet modern și proaspăt. Interiorul este neaglomerat și elegant. Fără margini cu volante, crom sau crom fals. Fără pian negru. Doar simplu și direct. Când au imaginat interiorul, Lee și echipa au fost conștienți atât de interesul pentru tehnologiile mai noi, cât și de utilizarea acesteia. „Îndreptăm spre ecrane tactile, dar pot fi periculoase atunci când te miști”, spune el. „Deci vrem echilibrul potrivit. În viitor, activarea vocală va juca un rol mai important, dar facem tranziția chiar acum. Dacă este mai sigur, vor exista butoane”.
Pasagerii de pe bancheta din spate beneficiază de lungimea generoasă a lui Ioniq 6. Spațiul de la bancheta din spate este un spațiu amplu pentru picioare, chiar și pentru adulții mai înalți. Acest lucru „creează o atmosferă de dragoste”, spune Lee.
Dacă Hyundai este mainstream-ul și Genesis luxul, Ioniq, deocamdată, reprezintă cea mai îndrăzneață dintre ofertele companiei Hyundai.