După o zi plină de acțiune in startul Raliului Monte Carlo, care a debutat cu o spectaculoasa deschidere de sezon în Monaco in această după-amiază , echipajele au condus în munți de iarnă pentru două etape de noapte dificile pe ruta înapoi la Gap această seară . Sébastien Loeb a uimit rivalii săi prin preluarea conducerii și campionul mondial de raliuri Citroen are un al doilea avantaj 13,3 după 40.99 de kilometri concurati . Piloti Volkswagen Motorsport Sébastien Ogier și Jari-Matti Latvala sunt doilea și al treilea , respectiv .

La întoarcerea sa la Campionatul Mondial de Raliuri, Loeb a stabilit imediat ritmul în prima etapă și a terminat testul 21.31 km de la Entrevaux la Rouaine cu un al doilea timp . În ciuda condițiilor trădătoare, el s-a afirmat al treilea în etapa următoare de peste noapte la capatul terenului . În al doilea rând plasat – dublu campion mondial Ogier recuperează timpul în al doilea test cu o victorie la scenă, iar el și Latvala sunt despărțiti de 22.8 secunde în această seară . Piloti de la M – Sport World Rally Ott Tanak și Elfyn Evans au avut un start bun și sunt în mod egal potrivite în al patrulea și al cincilea , în timp ce Kris Meeke și Andreas Mikkelsen sunt despărțite de doar o zecime de secundă în al șaselea și al șaptelea , respectiv liderul Hyundai este în mâinile lui Thierry Neuville , belgianul fiind incantati sa ajunga la sfârșitul primei zile de concurs dupa ce s-a retras în etapa de deschidere anul trecut.

Nu toată lumea a scăpat neatinsă , cu toate acestea . Martin Prokop a fost mai rapid decât Ogier la plecarea de deschidere în prima etapă , dar conducătorul auto ceh a prins o barieră aproape de sfârșitul etapei și a pierdut timp. Dani Sordo a plecat în același stagiu după o frânare târzie și Robert Kubica a intors în următorul test si a pierdut mai mult timp cu o problemă la alternator și faruri.

Simone Tempestini concureaza in premiera la Raliul Monte Carlo

România va fi reprezentată în Raliul Monte Carlo de Simone Tempestini, unul dintre piloţii echipei Napoca Rally Academy, care concurează cu un Citroen DS 3 R3-MAX la clasa WRC3. Aflat la prima participare în Raliul Monte Carlo, italianul va trata cu prudenta probele speciale cu obiectivul unei clasări în puncte.

„Raliul Monte-Carlo va fi o etapă dificilă şi strategia noastră este să adunăm cât mai multe puncte. Nu vreau să risc foarte mult aici. În Portugalia, Polonia şi Finlanda vom ataca la maximum şi după patru etape vom vedea cum stăm în campionat. Va fi cu siguranţă un an interesant si sper să mă descurc cât mai bine”, declară el.

Tot Napoca Rally Academy a înscris în Raliul Monte Carlo şi un echipaj format din timişoreanul Andrei Coreanu în vârstă de 60 de ani şi copilotul sau Vlad Costa, care vor concura la volanul unui Peugeot 208 R2.
Delecour promovează România pe un Porsche 911

Fracois Delecour, dublu câştigător al Campionatului Naţional de Raliuri în 2013 şi 2014, va concura la Raliul Monte Carlo în noua competiţie R-GT Cup cu un Porsche 911 GT3. Maşina francezului promovează agresiv România atât prin reclama adusa numelui ţării noastre, cât şi prin folosirea culorilor roşu, galben şi albastru.

R-GT Cup este o intrecere pentru maşini GT care se desfăşoară în paralel cu unele etape din Campionatul Mondial de Raliuri şi Campionatul European de Raliuri, inclusiv Raliul Monte Carlo.

 

Pentru această ediție cu numarul 83 a Raliului Monte-Carlo, Comitetul Organizator al Automobile Club de Monaco a pregătit un traseu atipic – cu peste 75% a modificat față de programul de anul trecut – care se anunță deja una dintre cele mai dificile de istoria sa. Traseul va fi foarte surprinzător, dar este foarte probabil să fie apreciate de către concurenții care, în plus față de noutățile ediției 2015, vor putea să recurgă la regulile de Raliu 2, în caz de retragere.După trei zile de recunoașteri, de luni 19 până la 21 ianuarie miercuri, cursa va începe în după-amiaza zilei de miercuri, cu Shakedown tradițional (3,52 km) foarte reprezentativ din totalitatea raliului. Aceasta sesiune va avea loc, ca și anul trecut, în Chateauvieux, la 6 km sud de Gap.A doua zi după, joi 22 ianuarie, concurenții se vor alătura Principatului Monaco, unde, mai târziu va avea loc în după-amiaza in Place du Casino din Monte-Carlo, startul oficial al această primă rundă a Campionatului de Raliuri FIA World 2015. Anul trecut, plecarea în Place du Casino a fost doar „ceremoniala”, însă, în acest an va fi un start real concurentii vor trebui să treacă prin primele două etape date în Alpes-de-Haute-Provence noaptea: Entrevaux – Rouaine (21,31 km) și Norante – Digne-les-Bains (19,68 km), pe drumul care îi va duce la orașul gazdă a Gap în cazul în care, ca si anul trecut, va avea loc parcul de service în apropiere de Stadionul nautic.O altă noutate: a doua zi – vineri 23 ianuarie – o buclă de brand nou va avea loc la nord de Gap între departamentele Hautes-Alpes Isère și. Această buclă este alcătuită din trei etape temporale succesive foarte aproape geografic. Prin urmare, La Salle en Beaumont – Corps (15,84 km), Aspres les Corps – Chauffayer (26,08 km) și Les Costes – Saint Julien en Champsaur (25,40 km) va fi crucial și apreciat de toată lumea.A treia zi, sâmbătă 24 ianuarie va găzdui stadii clasice cu, printre altele, Prunières, Lozère – Embrun (19,93 km) pentru a rula de două ori, Lardier și Valença – Faye (51,66 km) și Sisteron – Thoard (36,85 km), înainte de a merge înapoi la Principatul Monaco spre sfârșitul după-amiezii.

Finalul cursei in ziua de duminică 25 ianuarie va avea loc destul de devreme în dimineața, concurenții in Alpes Maritimes Hinterland. În meniu: Le Col Saint-Jean – Saint-Laurent (10,50 km), La Bollène Vesubie – Sospel (31,66 km), la fel de cunoscut ca versiunea extinsă Col de Turini și din nou Le Col Saint-Jean – Saint-Laurent (10,50 km), ca etapa principala pentru a încheia acest al 83 lea Raliu Monte-Carlo.Tradiționala ceremonia de acordarea va începe la ora 15 la Palais Princier de Monaco.

Valentin Handro&Inforama

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.