Waymo a dezvăluit marți că oferă acum peste 100.000 de curse plătite cu robotaxi-uri în fiecare săptămână, în cele trei piețe comerciale principale: Los Angeles, San Francisco și Phoenix.
Aceste cifre au fost date publicității de co-CEO-ul Waymo, Tekedra Mawakana, într-o postare pe rețeaua socială X. Noua cifră de 100.000 de curse este dublul a ceea ce compania a dezvăluit anterior. Sundar Pichai, CEO-ul Alphabet și Google, a menționat în cadrul unei conferințe privind câștigurile companiei din această vară că Waymo oferea peste 50.000 de curse plătite pe săptămână, un număr pe care Waymo l-a menționat și într-o postare pe blog din iunie.
Waymo a atins acest reper cu o flotă de sute de vehicule Jaguar I-Pace, complet autonome și electrice. Compania nu oferă detalii specifice despre dimensiunea flotei, dar o solicitare în baza Legii Libertății Informației adresată Departamentului de Venituri din California a relevat că Waymo are 778 de robotaxi-uri sub permisul său de operare în stat. Nu este clar dacă unele dintre aceste vehicule operează și în Phoenix.
Waymo și-a consolidat de mult timp prezența în Phoenix, care continuă să crească. Cu toate acestea, cea mai notabilă expansiune a avut loc în California, unde, în august anul trecut, compania a primit ultimele permise necesare pentru a opera un serviciu de robotaxi-uri la nivel comercial.
De atunci, Waymo a trecut la un serviciu non-stop, 24 de ore din 24, șapte zile pe săptămână, în întregul San Francisco și continuă să se extindă în noi zone ale orașului Los Angeles. Recent, Waymo și-a extins serviciul în alte orașe din Peninsula San Francisco, inclusiv Daly City, și a început să testeze vehicule complet autonome, fără șofer de siguranță uman, pe autostrăzile din zonă. De asemenea, compania își intensifică eforturile pentru a obține acces la punctele de preluare și debarcare de la Aeroportul Internațional din San Francisco, deși procesul de obținere a aprobărilor se anunță a fi lent.
Compania operează și în Austin, dar încă nu percepe taxe pentru cursele fără șofer acolo.
Expansiunea comercială aduce venituri — o sumă pe care Waymo nu a dezvăluit-o niciodată. Totuși, aceasta vine și cu costuri în creștere. Compania-mamă Alphabet a declarat în iunie că va cheltui încă 5 miliarde de dolari pentru subsidiara sa de conducere autonomă în următorii câțiva ani.