Cea mai puternică mașină italiană din istorie este în sfârșit în modul de producție. Pininfarina Battista, ale cărei motoare electrice au 1.900 de cai putere are trăsături asemănătoare cu Rimac Nevera. O serie de ajustări și perfecționări au adus trăsături mai fine hipermașinii de 1,99 milioane de dolari, despre care producătorul deținut de Mahindra spune că va ajunge în garajele din Europa și SUA spre sfârșitul acestui an.

„Am îmbunătățit aspectele de performanță și am câștigat consecvență cu fiabilitatea și durabilitatea”, a declarat Paolo Dellachà, director de produse și inginerie, pentru Car and Driver. „În ultimele 11 luni am ajustat, de asemenea, motorul electric, calibrarea șasiului, ESC și vectorizarea cuplului”, adaugă el. „Pot să vă spun că este mai rafinat și mult mai rapid decât atunci când îl conduceați [acum 11 luni]”.

Ultima parte este o afirmație uluitoare. Pe hârtie, Pininfarina raportează un timp de la zero la 60 mph de 1,8 secunde și o viteză maximă limitată electronic de 350 kmh, ambele rămânând neschimbate. De altfel, Battista se simte și mai repede lângă scaunul pantalonilor decât sugerează cifrele. Dellachà spune că mașina este acum mai rapidă pe o pistă de curse datorită îmbunătățirilor la ieșirea din colț și a livrării de putere. Cu toate acestea, suntem înclinați să credem că un cumpărătorul obișnuit al mașinii Battista ar putea să nu fie îndrăgostit să treacă la trap cu vehiculul electric de milioane de dolari cu tururi fierbinți în circuitul local.

Prima plăcuță de identificare a lui Pininfarina de la Azzurra a fost emisă la mijlocul anilor 1980 și pretinde că are distincții incrementale față de Nevera, inclusiv un sunet de semnătură și un zumzet literal, care vibrează la 54 de herți. Detaliile de omologare recent lansate dezvăluie că Battista este evaluat EPA la 481 km de autonomie combinată (460 oraș/500 pe autostradă), depășind cifra combinată de 480 a lui Nevera. Pininfarina și-a mărit, de asemenea, cifra oficială a cuplului cu 39nm în timp ce Nevera ia coroana puterii cu 1914 CP. Dellachà spune că încărcarea rapidă în curent continuu a crescut, de asemenea, de la 180 kW la 250 kW, iar cele cinci moduri de conducere sunt acum personalizabile individual.

Battista își onorează rădăcinile casei de design, aducând un pic de fler italian, tratamentului drept al omologului său croat. Este un punct de cotitura care probabil servește drept atracție puternică pentru cumpărători, cum ar fi colecționarul de super-mașini în serie și primul client Luciano Colosio, care a declarat pentru Financial Times că a deținut la un moment dat un McLaren F1, un Bugatti Veyron, două Aston Martin One-77 și numeroase Ferrari-uri. Publicația spune că Colosio a avut odată o politică strictă doar pentru V-12, dar de atunci și-a schimbat punctul de vedere asupra supermașinilor alimentate cu electroni – o preferință valorificată inteligent care susține argumentul pentru vehiculele electrice cu baterii de performanță ultra-înaltă.

Designerul de exterior Dave Amantea, care lucrează individual cu fiecare cumpărător pentru a-și specifica modelele Battistas, spune că exteriorul poate fi configurat în configurații de până la 13,9 chintilioane. Doar 150 de unități vor fi produse în total, ceea ce ajută la explicarea de ce constructorul de buticuri estimează 10 săptămâni pentru a construi fiecare Battista la instalația lor din Cambiano, Italia. Specificația Anniversario pictată manual extinde acest interval de timp la 18 săptămâni.

Pininfarina a lansat și detalii despre trei pachete post-vânzare. Eccellenza oferă cinci sau 10 ani de întreținere pentru „oferirea performanțelor optime și protejarea garanției și valorii sale”, la 72.000 USD sau, respectiv, 145.000 USD; Futura extinde garanția bateriei și a grupului de propulsie cu încă șapte ani (pentru un total de 10 ani) pentru 150.000 USD; iar pachetul Eterna include un set de piese de schimb pentru caroserie în cazul nefericit în care sunt necesare. Prețul pentru caroserie suplimentară depinde de specificațiile vehiculului comandat.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.