Ford pregătește revenirea unor modele compacte emblematice în Europa, în contextul unei strategii extinse de electrificare, dar americanii nu vor beneficia de aceste relansări.
Deși Europa este un paradis al mașinilor mici, în timp ce Statele Unite sunt dominate de SUV-uri și pickup-uri de mari dimensiuni, apetitul pentru modele compacte pare să revină pe Bătrânul Continent. Un nou raport publicat de revista germană Automobilwoche (parte a Automotive News Europe) indică faptul că Ford intenționează să investească în revenirea modelelor Fiesta și Focus, în versiuni hibride și electrice.
Fiesta și Focus – reveniri strategice în Europa
Potrivit lui Christoph Herr, șeful diviziei Ford Service Organisation pentru Germania, Austria și Elveția, compania a aprobat deja finanțarea pentru dezvoltarea mai multor modele electrificate. Acestea vor fi realizate „împreună cu parteneri” și vor include atât vehicule hibride, cât și modele 100% electrice.
Deși nu a fost confirmată oficial revenirea modelului Fiesta, surse din industrie indică faptul că planurile vizează readucerea pe piață a acestui hatchback popular, retras din producția europeană în 2023 și din SUA încă din 2019. În aceeași notă, se discută și despre o posibilă renaștere a modelului Focus, care a fost retras din SUA în 2018 și își va încheia producția europeană în cursul acestui an.
Colaborare cu Volkswagen și platforma MEB
Noile generații ale acestor modele ar putea fi construite pe platforma MEB a grupului Volkswagen, deja folosită de Ford în Europa pentru modelele Explorer electric și recent anunțatul Capri electric. Versiuni mai mici ale acestei platforme vor fi utilizate și pentru viitoarele modele VW ID.1 și ID.2, ceea ce le face ideale pentru viitoare hatchback-uri compacte marca Ford.
Astfel, Ford pare să adopte o strategie comună cu Volkswagen pentru accelerarea tranziției către electromobilitate, fără a reporni de la zero în dezvoltarea de platforme proprii pentru segmentele compacte.
SUA rămâne în zona pickup-urilor și SUV-urilor
Din păcate pentru fanii americani ai mașinilor mici, șansele ca Fiesta sau Focus să revină în SUA sunt extrem de reduse. Piața americană rămâne ancorată în cererea ridicată pentru SUV-uri și camionete, categorie unde Ford domină cu modele precum F-150, Bronco sau Explorer.
Totodată, Ford a restrâns în mod strategic gama de autoturisme clasice în SUA, concentrându-se pe modelele de volum mare și pe electrificarea acestora (precum F-150 Lightning și Mustang Mach-E).
Mașinile mici prind din nou avânt în Europa
În Europa, însă, mașinile mici câștigă din nou teren, mai ales în contextul reglementărilor stricte de mediu, al infrastructurii urbane aglomerate și al costurilor ridicate ale combustibilului. Modele precum Fiesta și Focus, în versiuni electrificate, ar putea acoperi golul lăsat de retragerea acestor nume emblematice și să ofere o alternativă accesibilă în era electrică.