Dacia se pregătește pentru lansarea oficială a noului Bigster, modelul fiind deja în producție și accelerând ritmul pentru a atinge capacitatea necesară livrărilor programate pentru aprilie. Prezentat în premieră în toamna anului trecut și disponibil pentru comenzi de la începutul acestui an, Bigster urmează să ajungă în showroom-uri la finalul lunii aprilie, iar primele livrări către clienți sunt planificate pentru începutul lunii mai.
Mihai Bordeanu, directorul general Dacia România, a confirmat că producția modelului a fost demarată și că ritmul acesteia crește progresiv. Totodată, primele teste pentru presă sunt în plină desfășurare la nivel european, iar impresiile acestora vor fi publicate începând cu 27 martie. Potrivit declarațiilor oficiale, Dacia Bigster a înregistrat deja aproximativ 1.000 de comenzi în România, dintr-un total de circa 10.000 la nivel european, un număr considerabil având în vedere că modelul nu este încă prezent fizic în showroom-uri.
Bordeanu a subliniat că Bigster va deveni lider în segmentul său pe piața românească, depășind modelele concurente. În 2024, cele mai vândute SUV-uri compacte în România au fost Hyundai Tucson (3.400 de unități) și Kia Sportage (2.400 de unități), însă Dacia estimează că Bigster va avea un succes considerabil. Totuși, România nu va fi una dintre principalele piețe pentru acest model, cele mai mari vânzări fiind așteptate în Franța și Germania, urmate de Italia sau Marea Britanie.
Dacia Bigster este un SUV de clasă compactă, cu dimensiuni generoase: 4,57 metri lungime și 1,81 metri lățime, precum și un portbagaj spațios de 667 litri. Modelul vine cu dotări premium pentru gama Dacia, precum scaune cu reglaj electric, parbriz încălzit, trapă panoramică și hayon electric. Configurația sa inteligentă, cu o consolă față scurtă de 854 mm și o consolă spate mai mare de un metru, asigură un spațiu interior optimizat fără a compromite confortul pasagerilor din spate.
În ceea ce privește motorizările, Bigster este echipat cu cel mai puternic motor disponibil vreodată pe un model Dacia: Hybrid 155, un motor de 1.8 litri asistat de un motor electric integrat într-o cutie automată. De asemenea, sunt disponibile și trei variante de motorizare de 1.2 litri, cu trei cilindri, oferind 130 și 140 CP, cea din urmă având și o versiune bi-fuel pe benzină și GPL. Versiunea de 130 CP este singura cu tracțiune 4×4 momentan, iar din toamnă se va adăuga o variantă cu transmisie automată 1.2 mild-hybrid-G și un motor electric suplimentar pe puntea spate.
Dacia introduce și o culoare specială pentru Bigster, albastru indigo, indisponibilă pe alte modele din gamă. Prețul de pornire pentru SUV-ul compact este de 23.000 de euro, în versiunea de bază echipată cu motorul mild-hybrid 140.