Renault intenționează să pună China în centrul planului său strategic pentru perioada 2017-2022, a afirmat luni directorul general al alianței Renault-Nissan, Carlos Ghosn, la inaugurarea primei fabrici de asamblare a Renault din statul asiatic, o investiție de 870 milioane de euro (943,25 milioane de dolari), transmite Reuters.
„Renault nu este dependent de China, care este doar o oportunitate pentru noi. Piața chineză va fi în centrul viitorului plan strategic”, le-a declarat jurnaliștilor Ghosn.
Acesta a adăugat că Renault va trebui să propună vehicule electrice mai convenabile pentru piața globală și cea din China.
Deși Renault are licență de producere a vehiculelor comerciale ușoare (LCV) în China, în prezent compania se concentrează pe SUV-uri, a explicat șeful alianței Renault-Nissan.
Producția fabricii din Wuhan (în centrul Chinei) ar putea fi dublată sau chiar triplată față de producția sa inițială de 150.000 de vehicule pe an, a afirmat Jacques Daniel, șeful societății mixte formate din Renault’ și partenerul local Dongfeng Motor Group.
Piața auto din China își va continua creșterea, urmând să înregistreze un ritm solid, de 5 — 6% pe an, a afirmat săptămâna trecută Carlos Ghosn, deși analiștii sunt îngrijorați de perspectivele de creștere ale celei de-a doua economii mondiale.
Considerând mărimea și maturitatea pieței auto din China — cea mai mare din lume — un ritm anual de creștere de 5 — 6% pe an este foarte solid, susține șeful alianței Renault-Nissan.
Acesta a adăugat că Nissan a înregistrat anul trecut o creștere a vânzărilor pe piața chineză de 6,3%, iar producătorul auto nipon va continua să-și dezvolte operațiunile din China pentru sprijinirea câștigurilor.
Renault se așteaptă în acest an la o creștere a vânzărilor în China de 5%, după ce va începe pentru prima dată producerea de autovehicule în statul asiatic.
Sursa: agerpres.ro