Dacă ești un fan al Mercedes Benz și al modelelor lor coupe sau wagon, atunci ar timpul să îți iei modelul dorit de mașină de la producătorul german. Aceste modele nu vor mai fi fabricate pentru mult timp, spune publicația Car & Driver de peste ocean. Marca de mașini de lux intenționează să-și reducă aproape toate modelele coupe și wagon fabricate în anii ce urmează.
La sfârșitul anului 2022, Mercedes și-a conturat obiectivele pe termen lung. Unele lucruri spuse de cei de la Mercedes au lăsat însă mai multe întrebări decât răspunsuri, așa că Car & Driver a discutat cu unii dintre managerii companiei din Untertürkheim și Sindelfingen pentru a obține mai multe informații. Se pare că Mercedes plănuiește să schimbe drastic lucrurile în ceea ce privește modelele de mașini produse. Compania își propune să se orienteze cu adevărat către lux, concentrându-se pe „servicii de mobilitate personalizate, ușurând presiunea asupra șoferului și redefinind confortul ca valoare cheie a mărcii”. Asta înseamnă că modele noi vor fi prioritizate și vor fi lansate mai puține vehicule care reprezintă pentru cei de la Mercedes-Benz produse emoționale. Car & Driver spune că atunci când aceste planuri vor fi pe deplin implementate, vor rămâne doar 14 dintre cele 33 de produse actuale ale mărcii Mercedes. Iată ce se va întâmpla în următorii câțiva ani.
O nouă clasă de mașini Mercedes în locul claselor C și E
Coupe-urile Clasa C și E vor fi eliminate cândva în acest an sau în viitor și vor fi transformate într-un singur model numit CLE cu două versiuni. Versiunile coupe ale SUV-urilor vor dispărea și ele în următorii ani, iar în traducere asta înseamnă că nu vor mai exista coupe-uri GLC sau GLE. Dar într-o mișcare ciudată de piață, cei de la Mercedes spun că aceste modele vor primi versiuni noi înainte de a fi eliminate complet din producția în serie.
Sedanurile de tip coupe vor dispărea și ele. CLS va dispărea începând cu 2024, an îîn care va fi și cea de-a 20-a aniversare a modelului. AMG GT cu patru uși îl va urma în 2025.
Mașinile de tip wagon și shooting brake – ceva ce ne-am poftit mereu, dar nu am primit niciodată -vor fi și ele scoase din producția în serie, cel puțin în Europa. Break-ul din Clasa C va dispărut în 2028. O nouă Clasă E va veni anul viitor, împreună cu o nouă versiune wagon, dar care va fi și ea terminată în anul 2030. Un CLA de nouă generație va veni în 2025, împreună cu o versiune finală a modelului … un shooting brake.
Tot răul spre bine însă – cei de la Mercedes intenționează să își extindă gama SL cu un nou coupe și un model Maybach înainte ca o nouă generație să sosească în 2026. Această generație va avea ca și cap de afiș, dacă putem folosi un termen din divertisment, un nou coupe cu patru uși, o versiune cu mai multe locuri din spate și spațiu de încărcare și un nou AMG GT coupe. Și toate vor fi electrice. Există și o clasă electrică GLG care vine în același an, 2026. Mașinile AMG vor fi extinse ca și clase de fabricație și va apărea un echipament super exclusivist numit Mythos, care va oferi cumpărătorilor unele modele „sălbatice” și super scumpe purtând plăcuța de identificare AMG.
Dar cum rămâne cu toate lucrurile bune și distractive? Mercedes pur și simplu nu vede nevoia de a construi genul de lucruri care se vând în volume mici. Unul dintre membrii echipei de strategie de marketing a mărcii a spus: „La sfârșitul zilei, pur și simplu nu avem nevoie de mașini break (wagon) sau de oferte subperformante cu două uși pentru a crește volumele de vânzare. Cele mai esențiale elemente ale mașinilor de lux contemporane durabile sunt spațiul și timpul. . . Aceasta este prioritatea noastră numărul unu – nu un alt stil sofisticat de mașină elegantă, un model de business care funcționează doar în Europa ca o ultimă înjunghiere într-un segment de piață aflat pe moarte.”