Denis Le Vot, directorul general al mărcii Dacia, a dezvăluit prima imagine, sub formă de schiță, a viitorului model urban complet electric, pe care Dacia îl are în plan pentru lansare la sfârșitul anului 2026. Deocamdată, nu este stabilit unde va fi produs, însă există două opțiuni principale: Slovenia sau România.

„Un nou automobil electric european, fără fantezii science-fiction. Dezvoltat rapid: proiectat și construit în doar 16 luni. Preț accesibil: disponibil pentru sub 18.000 de euro. Suntem încântați să introducem noul nostru model electric de segment A, fabricat în Europa! Dacia continuă să ofere soluții accesibile de mobilitate electrică. Rămâneți aproape!”, a transmis Denis Le Vot. Mesajul său a venit la scurt timp după ce Luca de Meo, CEO al Group Renault, a anunțat demararea dezvoltării unui nou model electric urban, cu sprijinul echipei Ampere China Development Center (ACDC) din Shanghai.

Imaginea publicată de Le Vot arată un vehicul cu trăsături de crossover și un design inspirat de conceptul Manifesto. Luca de Meo a subliniat că acest nou model va reduce semnificativ timpul obișnuit de dezvoltare în industria auto, fiind produs mai rapid decât Renault Twingo, programat pentru 2026. Deși nu s-a precizat locația exactă a producției, Slovenia pare o opțiune logică, având în vedere că acolo va fi asamblat și Twingo. Totuși, o posibilă modernizare a uzinei din România ar putea reduce costurile cu forța de muncă, dar ar necesita investiții suplimentare în tehnologie.

„Pregătim o nouă etapă în accesibilitate, iar echipa Ampere și ACDC lucrează intens la un nou vehicul electric de segment A, produs în Europa și dezvoltat în doar 16 luni. Comparativ, Twingo a avut nevoie de 21 de luni, ceea ce era deja rapid. Aceasta este o performanță remarcabilă și provoc orice competitor, inclusiv din China, să facă același lucru în Europa. Și, bineînțeles, va fi o adevărată Dacia: cea mai bună valoare pentru bani, cu un preț sub 18.000 de euro, fără a compromite profitabilitatea”, a declarat Luca de Meo, însoțindu-și mesajul de o imagine a unui vehicul acoperit cu o prelată.

Dacia își va baza acest proces accelerat de dezvoltare, denumit Leap 100, pe optimizarea numărului de componente, colaborarea cu furnizori din China și utilizarea bateriilor LFP, mai accesibile. „Ne-am asociat cu cei mai buni, am învățat de la ei și am creat în Shanghai Ampere China Development Center (ACDC), pentru a integra Renault într-unul dintre cele mai dinamice ecosisteme auto globale”, a explicat de Meo.

În plus, Dacia a confirmat că următoarea generație Sandero, programată pentru lansare între 2027 și 2028, va include o variantă electrică, fără a renunța însă la motoarele cu combustie și hibride. Astfel, până în 2028, Dacia va avea cel puțin două modele electrice, iar ulterior ar putea adăuga și o versiune electrică a modelului Jogger, care împărtășește platforma și majoritatea componentelor cu Sandero.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.