Să creezi o continuare la fel de bună ca originalul este o sarcină dificilă, așa că din fericire, atunci când Hyundai a decis să revitalizeze succesul său Ioniq 5, nu a alterat formula câștigătoare a acestui crossover electric. Când Ioniq 5 a fost lansat pe piață acum doar doi ani, în 2022, a fost lăudat pentru designul său distinctiv, designul interior îndrăzneț și utilizabilitatea sa generală. Actualizarea pentru 2025 păstrează multe dintre aceste caracteristici, adăugând în același timp o capacitate mai mare a bateriei, mai multe funcții standard, noul port de încărcare în stil Tesla – North American Charging Standard (NACS), care permite accesul la întreaga rețea de Superchargere, și o variantă de echipare inspirată de off-road, care este destul de discutabilă din punct de vedere estetic. Deși detaliile sunt încă puține, acest facelift probabil va face acest vehicul electric și mai atractiv.
Modelul Hyundai Ioniq 5 din 2025 va fi primul vehicul non-Tesla vândut în Statele Unite cu portul de încărcare NACS în stil Tesla. Aceasta înseamnă că toate modelele Ioniq 5 din 2025 vor avea acces neîngrădit la cele 17.000 de stații Supercharger din țară, fiind totodată echipate cu un adaptor pentru încărcătoare de tip CCS, permițându-le să fie încărcate și la stațiile publice non-Tesla. Pe lângă această accesibilitate revoluționară la încărcare, toate modelele Ioniq 5 din 2025 vor avea pachete de baterii mai mari. Modelele cu autonomie standard câștigă 5 kWh suplimentari, ajungând la un total de 63 kWh, iar modelele cu autonomie extinsă primesc 6,6 kWh în plus față de modelele actuale, ajungând la 84 kWh. Nu au fost publicate încă estimări oficiale pentru autonomie, dar Hyundai se așteaptă ca aceasta să crească cu până la 20 de mile, în funcție de varianta de echipare, dimensiunea roților și anvelopelor și tipul de tracțiune.
Noua variantă XRT primește anvelope pentru toate tipurile de teren, o gardă la sol ridicată cu 0,9 inch, accente negre de camuflaj digital pe partea frontală și spate, jante negre mate, accente negre, cârlige de remorcare roșii și un design unic pentru scaune. Deși Hyundai a făcut eforturi să facă varianta XRT să pară pregătită pentru aventuri, garda la sol ridicată oferă doar aproximativ 7 inch, mai puțin decât la un Honda HR-V. Camuflajul digital de pe față și spate pare un finisaj ieftin, dar cel puțin jantele și anvelopele XRT arată bine. În ciuda unghiurilor de atac și de degajare îmbunătățite față de modelul standard Ioniq 5, acest crossover este mai potrivit pentru drumuri de pământ sau pietriș, nu pentru trasee serioase de off-road.
Toate modelele Ioniq 5 din 2025 vor primi tehnologie și funcții actualizate, care includ Apple CarPlay și Android Auto atât cu fir, cât și wireless, comenzi fizice noi pentru încălzirea scaunelor, un ștergător și un sistem de spălare pentru lunetă (!), un nou design al volanului cu trei spițe și mai multe funcții de siguranță activă. Va fi primul model construit la noua fabrică Hyundai Metaplant din Georgia, ceea ce îl face eligibil pentru un credit fiscal federal de până la 3.750 de dolari pentru cumpărători și 7.500 de dolari pentru leasinguri.
Ioniq 5 a fost o opțiune convingătoare încă de la început, iar actualizările pe care le primește pentru 2025 îl fac și mai atrăgător. Deși portul de încărcare NACS se află pe partea din spate a pasagerului, ceea ce va provoca disconfort la stațiile de încărcare Tesla, adăugarea acestui port elimină orice avantaj pe care compania lui Musk îl avea în fața Ioniq-ului. Adăugarea variantei XRT ar trebui să atragă un public mai larg, făcând actualizat Ioniq 5 o alegere excelentă pentru cei care caută un vehicul electric ușor de folosit, dar nu doresc să cumpere o mașină de la un producător controversat. Prețurile și datele de disponibilitate nu au fost încă anunțate, dar se așteaptă ca modelele actualizate Ioniq 5 să fie disponibile la vânzare spre sfârșitul acestui an.