Mărci auto celebre: Alfa Romeo

0
21

Istoria mărcii Alfa Romeo începe în 1920, când a fost produsă prima mașină purtând această siglă – modelul Torpedo 20-30 HP, conform site-ului www.istoricauto.ro. Sigla Alfa Romeo se compune din două simboluri milaneze: șarpele familiei Visconti, pe un fundal albastru deschis, și crucea roșie, pe fundal alb, încadrate într-un inel metalic gravat cu cuvintele ALFA (”Anonima Lombarda Fabbrica Automobili”) și MILANO, separate între ele de două noduri caracteristice dinastiei Savoy. ALFA ROMEO-MILANO este noua inscripție de pe bordura metalică a siglei, după ce fabrica a fost cumpărată de Nicola Romeo. O coroană de lauri gravată înconjoară sigla, în memoria unei legendare victorii: cea din Primul Campionat Mondial Auto, în 1924. Peter Hull, în a sa ”Istorie Alfa Romeo” (1970), scria despre modelul 1750: ”O mașină splendidă și excitantă”, precizează site-ul amintit.

Primul Quadrifoglio 1923, Targa Florio, apare pentru prima dată pe mașina lui Sivocci, trifoiul verde cu patru foi (Quadrifolio), încadrat într-un triunghi pe fundal alb, simbol ce avea să devină marca Alfa Racing. Inițiată în 1927, Mille Miglia (cursa de o mie de mile) este un lucru cu adevărat nou și senzațional. Parcursul lung și solicitant Brescia-Roma-Brescia va intra curând în analele istoriei: circa 1.600 km, străbătând provincia și orașele italiene și ducând până la Roma. Alfa Romeo este simbolul succesului.

Modelul sport Freccia d’Oro (Săgeata de Aur) are mare succes, printre clienți numărându-se Regele Farouk al Egiptului, Ali Khan, Rita Hayworth, Tyrone Power și Prințul Ranier de Monaco.

Modelul de curse Giulietta SS s-a născut în urma studiilor aerodinamice făcute pe autostrada Milano-Torino. Folosit în mod normal pentru ocazii cotidiene, modelul 1900 se transformă într-o aventură: două femei au atins cercul polar arctic într-un Alfa 1900, în 1958. Mașinile sportive declanșează o nouă nebunie — ”Alfamania”: dorința de a avea un Alfa 1900 îl atinge chiar și pe Fausto Coppi (1952), și când vedetele Hollywood-ului ajung în Italia, Tyrone Power testează un Disco Volante, în timp ce Rita Hayworth alege un model 2500 în 1950, notează același site.

În 1955, președintele argentinian Peron cumpără un 3500 și în 1956, regele Baldovino face o vizită la standul Alfa Romeo, iar regele Hussein al Iordaniei înmânează premiile piloților după o cursă specială rezervată modelului Giulietta Sprint, organizată în Africa. Pasiunea pentru Alfa Romeo face necesară lansarea Clubului Posesorilor în Anglia și în Statele Unite, un club pentru iubitorii mărcii care posedă fie un Alfa Romeo modern, fie unul de epocă.

În 1960, au început lucrările la uzina Arese, care a început producția în 1963. Primul automobil produs a fost Giulia, care s-a vândut în peste 1 milion din diferitele sale versiuni. În februarie 1961, producția automobilului Giulietta cu numărul 100.001 se sărbătorește cu obișnuita sticlă de șampanie. Ceremonia de la Portillo a fost prezidată de actrița Giulietta Masina, potrivit site-ului www.alfaromeo.ro.

Moștenitoarea Giuliettei, această mașină a dus configurația un pas mai departe. Mai spațioasă și pătrată, Giulia era o berlină în trei volume, cu un spate într-un stil fără precedent: o alegere originală care avea să fie în curând un mare succes. Giulia a fost primul automobil cu caroserie cu zonă deformabilă și cutie cu cinci viteze. Gama Giulia s-a extins cu un coupé (Giulia Sprint GT) și versiunea decapotabilă (1600 Spider ”Duetto”); TZ și TZ2 și GTA cu variantele sale erau versiuni sport.

În același an, modelul 2600 a fost prezentat la Show-ul Auto de la Geneva: versiunea berlină a acestui automobil distins și elegant oferă spațiul suficient pentru 6 persoane.

Giulia Sprint GTA (Gran Turismo Alleggerita) a păstrat forma exterioară a Giuliei Sprint GT, dar cu o caroserie mai ușoară, grație panourilor de aluminiu nituite și un motor de 1600 twin-spark. În 1966, 1967 și 1968, acest automobil de mare performanță cu spirit de curse a câștigat European Challenge. Ulterior, acest model a fost dotat cu un motor evoluat derivat de la modelul 1750. Motorul de 2584 cmc, în 6 cilindri, era puternic și flexibil și avea o cutie sincronizată cu 5 viteze pentru a oferi siguranță la condus și o aderență deosebită. Berlina era elegantă și comodă; Sprintul lui Bertone și Spiderul cu caroserie sport erau extrem de performante. În 1965 a apărut și modelul 2600 SZ (Sprint Zagato) cu îmbunătățiri la nivelul calității materialelor, al numărului de accesorii și al finisajelor.

Giulia Sprint GTA era o mașină de curse creată de Autodelta pentru categoria Turismo, cu o caroserie ușoară, datorită panourilor de aluminiu nituite și un motor de 1.600 twin-spark. GTA a marcat, într-adevăr, revenirea în formă pentru Alfa. În același an, versiunea 2600 SZ (Sprint Zagato) a fost prezentată la Show-ul Auto de la Frankfurt, cu îmbunătățiri la calitatea materialelor, numărul de accesorii și finisaje.

Creat de Pininfarina, 1600 Spider, pe structura mecanică a Giuliei, cu originala sa coadă în formă de sepie și lateralele convexe, a fost una dintre cele mai reprezentative versiuni ale modelului Alfa Spider decapotabil. Automobilul mai deține un record: a fost cel mai longeviv dintre modelele Alfa Romeo, cu 26 de ani de producție, în ciuda unei pauze de cinci ani.

Alfa Romeo, ca simbol al succesului, a fost sintetizată în modelul 1600 Spider ”Duetto”. Cu forma sa netedă, ca o sepie, acest model s-a produs timp de 26 de ani, deținând recordul pentru modelul care a rezistat cel mai mult în producție. ”Absolventul”, un film de Mike Nichols cu Dustin Hoffman a făcut automobilul celebru și în SUA. În SUA, Duetta s-a și vândut cu numele de Graduate (Absolventul).

Între timp, GTA a continuat să aibă succes la curse și a câștigat competiția europeană. Un an de aur: succesul Giuliei a creat un climat de optimism, se lucrează în ritm alert la automobilul care va deveni Alfetta și în același timp își face debutul triumfător și Tipo 33/2 litri (cursa de coastă Fleron din Belgia). GTA-ul condus de Andrea De Adamich devine din nou campion european. GTA-urile au fost victorioase la Zolder (Belgia), la Trofeul Turist din Marea Britanie, în Budapesta și la circuitul de 6 ore de la Nürburgring.

Modelul 1750 intenționa a fi un omagiu adus fabulosului model 1750 din anii ’30. Acesta a înlocuit Giulia berlină și a fost creat pentru a oferi performanță superioară și confort de top. Caroseria are un design nou, cu o capotă lată pentru motor și compartimentul de bagaje. A luat parte la concursurile de automobile sport de producție standard. În 1970 au apărut o serie de modificări inovatoare, inclusiv un circuit de frânare dublu, faruri cu iod și pedale de frână și ambreiaj pivotante. Alfa Romeo a intrat în campionatul mărcilor mondiale: modelul de 33/2 litri a trecut linia de finiș a circuitului de 24 de ore de la Daytona pe primul și al doilea loc și a câștigat la clasa motoarelor de 2 litri de la Nürburgring și Imola. Producția de berline mari a fost reluată: modelul 1750 s-a alăturat Giuliei, în timp ce Alfetta a rămas în așteptare, precizează site-ul www.alfaromeo.ro.

Lansarea lui Alfa 156 (în septembrie 1997) reprezintă un moment cheie pentru repoziționarea mărcii Alfa Romeo la nivel european. La 27 noiembrie 1997, 56 de jurnaliști din 21 de țări europene au ales Alfa 156 — Mașina Anului 1998, cel mai prestigios premiu acordat de presa internațională. Este primul Alfa Romeo care a câștigat acest valoros titlu. Alfa 156 este un automobil complet original. Materiale speciale, cum ar fi aliajele de magneziu și aluminiu, motoare puternice și cu performanțe ridicate, un sistem de suspensii foarte avansat și sisteme de siguranță activă și pasivă deosebite.

La 8 noiembrie 2000, Alfa 147 primește premiul ”Volanul de Aur” (Golden Steering Wheel), cel mai prestigios premiu german la categoria mașinilor compacte, învingând Audi A2 și Opel Corsa. În septembrie 2001 sunt lansate la Salonul Auto de la Frankfurt Alfa 156 GTA și Sportwagon GTA. La 36 de ani după legendarul model Giulia Sprint GTA, Alfa Romeo oferă două mașini care reprezintă valorile esențiale absolute ale companiei. Din punct de vedere stilistic, s-a decis să nu fie revoluționate esențial stilurile de bază ale categoriilor berlină și station wagon, ci să fie limitate modificările exterioare la numai câteva elemente, conferind modelului un aer mai sportiv. Noile GTA dispun de un motor absolut nou de 3,2 litri, ce dezvoltă 250 CP. Alfa 156 GTA și Sportwagon GTA au intrat în vânzare în februarie 2002, potrivit site-ului www.istoricauto.ro.

În prezent, Alfa Romeo comercializează modelele Mito și Mito QV, Giulietta și Giulietta QV, precum și 8C Spider.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here