Mărci auto celebre: Lamborghini

0
18

Istoria mașinilor Lamborghini se leagă de Automobili Lamborghini S.p.A., un constructor italian de automobile sport, cu sediul în micul sat italian Sant Agata Bolognese, de lângă Bologna.

Lamborghini este o companie a producătorului german de autoturisme Audi AG, care la rândul său este deținut de Volkswagen, potrivit site-ului www.istoricauto.ro. Compania a fost fondată, în 1963, de omul de afaceri Ferruccio Lamborghini (28 aprilie 1916 — 20 februarie 1993), care a deținut o fabrică de tractoare de succes, numită Lamborghini Trattori S.p.A.

Potrivit fiului lui Ferruccio Lamborghini, tatăl său s-a dus să-l întâlnească pe Enzo Ferrari la fabrica Ferrari pentru a i se plânge de calitatea ambreiajului de la Ferrari 250 GT pe care îl avea. Enzo Ferrari i-a spus să plece și să conducă tractoare, pentru că nu este în stare să conducă automobile, conform site-ului amintit.

Lamborghini s-a întors la fabrica sa, a studiat Ferrari-ul său și și-a dat seama că este produs de aceeași firmă care producea ambreiajul și pentru tractoarele sale. În depozitul său a găsit un exemplar potrivit pentru ceea ce avea el nevoie și a rezolvat în acest fel problema. Furios pe comportamentul arogant al lui Enzo Ferrari, a promis că nu se va mai duce niciodată să îi ceară cestuia ceva și că îl va ”bate” prin construirea unei mașini sport mai performante. Astfel s-a născut ideea unui mașini sport Lamborghini.

Ferruccio s-a decis ca mașina lui să aibă un motor V12, apelând la ajutorul inginerului Giotto Bizzarrini, care lucrase și la un Ferrari V12. Noul motor avea patru came, o cursă scurtă și două valve mari pe cilindru, având o putere surprinzătoare de 350 CP (260 kW). Motorul era fabricat din aluminiu, cu pistoane din aluminiu. Așezarea motorului automobilului a fost proiectată de compania Scaglione-Touring a lui Franco Scaglione.

De-a lungul timpului, Lamborghini a avut numeroși proprietari: Ferruccio Lamborghini (1963-1972), Georges-Henri Rossetti și René Leimer (1972-1977), a intrat în faliment în perioada 1977-1984, apoi a fost administrat de Patrick Mimram (1980-1984) care a fost apoi proprietar (1984-1987), urmat de Chrysler Corporation (1987-1994), Megatech (1994-1995) — având permisiune pentru înființarea Lamborghini Latinoamerica S.A.—, V Power, Mycom (1995-1998), Audi AG (1998-prezent).

Inaugurat în 2001, Muzeul Lamborghini trece în revistă toate reperele importante atinse de House of the Raging Bull, cu o incursiune în trecut, care are un impact puternic asupra fanilor mașinilor de lux super-sport. Murcielago a fost prima capodoperă afișată în acest loc al Italy’s Motor Valley. Există aici o colecție amplă care include Miura S și “genele” sale, 350 GT, Countach S, The Jalpa, Espada, The Sesto Elemento, Reventon și alte modele, care au transformat Bull Raging într-o legendă. Motoare, modele și fotografii oferă vizitatorilor o imagine de ansamblu a istoriei acestei ”saga” de automobile, care continuă prima idee vizionară a lui Ferruccio Lamborghini, conform site-ului www.lamborghini.com.

Între modelele lansate de Lamborghini amintim: Huracan (LP 580-2, LP 610-4 Spyder, LP 610-4, LP 620-2 Super Trofeo), Aventador (LP 750-4 Superveloce Roadster, LP 750-4 Superveloce, LP 700-4, LP 700-4 Roadster). Ediții limitate: Aventador LP 700-4 Pirelli Edition — Veneno Roadster, Asterion LPI 910-4.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here