Mercedes-Benz GLE Coupe 450 AMG: test-drive cu un “tigru bengalez” pe serpentinele Transfagarasanului

0
726

Mercedes-Benz GLE Coupe 450 AMG este unul dintre SUV-urile care iti dau fiori inca de la primul contact cu pedala, iar traseul ales pentru acest test-drive, Transfagarasanul, este perfect pentru a scoate la suprafata tot potentialul de emotie si sportivitate al unui “tigru bengalez” cu 367 de cai putere si tractiune integrala.

In urma cu un an, oficialii Mercedes-Benz promiteau ca vor incerca sa aduca fascinatia sportului cu motor de pe circuitele de test pe noile SUV-uri, la preturi accesibile. GLE Coupe 450 AMG este cel mai mic dintre motoarele AMG de pe platforma GLE, insa nemtii s-au tinut de cuvant si au incapsulat in motorul de 3 litri suficienta putere si nerv pentru o experienta ca de raliuri.

GLE Coupe are 2,2 tone si nu da semne de agresivitate in oras, unde – daca il infranezi – reusesti sa uiti ca ai sub capota un AMG si chiar sa mentii un consum de 11-12 litri la suta de kilometri. Probabil ca asta a fost si pariul inginerilor de la Mercedes, sa obtina un SUV elegant si manevrabil in viata de zi cu zi, dar care sa se trezeasca la drum lung si mai ales pe curbe stranse.

Exact asta am incercat si noi pe durata celor 500 de kilometri (dus-intors), de la Bucuresti si pana dupa barajul Vidraru, pe Transfagarasan. Iar GLE Coupe 450 AMG si-a aratat adevarata fata imediat cum am iesit pe autostrada. Cei 367 de cai putere, obtinuti intre 5.500 si 6.000 de rotatii pe minut (si nu este deloc greu sa aduci turometrul in aceasta zona), reusesc sa prinda suta in 5,7 secunde.

La drum lung incepe motorul V6, biturbo, sa arate ca are o sigla AMG de aparat, iar modul Sport+ este cel care il face sa uite de bunele-maniere specifice SUV-urilor de oras. Te poti dezlantui pana la 250 de kilometri pe ora, pana intervine limitarea electronica, dar nu viteza este cea care iti va da fiori, ci modul in care cele 2.200 de kilograme incep sa tremure si sa “maraie”, de parca toata puterea de sub capota nu mai poate fi tinuta in frau.

Trecerea de la o treapta de viteza la alta este “sarbatorita” cu un parait de esapament in modul Sport+, oferindu-ti un feeling aproape identic cu cel din masinile de raliu, iar suspensia ferma si raportul de cuplu transmis intre punti, in cazul acesta de 40% (puntea fata) si 60% (puntea spate) te va face sa uiti pe loc de faptul ca “strunesti” un adevarat gigant.

Am redat doar o mica parte din senzatiile si “ragetele” pe care motorul GLE-ului Coupe 450 AMG le dezvaluie atunci cand il scoti in salbaticie.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here